آل سعود دیگر توانايي نجات آل خليفه را ندارد

آل سعود دیگر توانايي نجات آل خليفه را ندارد
جمعه 15 دی 1391 - 20:33

دبيركل جنبش آزادگان بحرين تاكيد كرد كه سال جديد ميلادي با حركت انقلابي مردم بحرين به دعوت ائتلاف 14 فوريه آغاز شد و رژيم سعودي دیگر نخواهد توانست همتاي بحريني خود را از بحران نجات دهد.

سعيد الشهابي روز جمعه در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: سال جديد ميلادي با جنبش انقلابي مردم بحرين شروع شد كه به دعوت ائتلاف 14 فوريه صورت گرفت و در آن همه نيروها و احزاب شركت كردند.
وي گفت: غرب و افكار عمومي آن از تداوم حمايت بي قيد و شرط آمريكا و انگليس از رژيم بحرين خسته شده است؛ رژيمي كه روزها و ماهها ثابت كرده است قادر به اصلاح خويش نيست و نمي تواند به تعهداتش پايبند باشد.
الشهابي تصريح كرد: اين اشتباه است كه آمريكا به عربستان نقشي منطقه اي فراتر از توانش بدهد زيرا رژيم سعودي يك رژيم باثبات نيست و رياض طرح روشني براي محافظت از خود ندارد چه برسد به اينكه خواسته باشد از رژيم هاي ديگر محافظت كند.
وي افزود: رژيم سعودي در داخل با اعتراضات مختلف دسته و پنجه نرم مي كند كه اين اعتراضات گاهي در منطقه الشرقيه، گاهي در رياض و گاهي نيز در الجوب شعله ور مي شود و علت اين اعتراضات نيز سياست هاي اشتباهي است كه در جريان آن دهها هزار نفر از شهروندان سعودي بدون محاكمه زنداني شده اند.
الشهابي اظهار داشت: بيش از 80 سال از عمر رژيم آل سعود مي گذرد و سران سعودي نتوانسته اند اين رژيم را همپاي خواسته ها و مطالبات مردم عربستان به روز كرده و متحول كنند.
دبيركل جنبش آزادگان بحرين گفت: عربستان سعودي با اين كه كشورثروتمند نفتي است اما اين پول ها براي توسعه كشور بكار نمي رود بلكه به جيب شاهزادگان سرازير مي شود تا آنها براي جلوگيري از سرنگوني رژيم سعودي حمايت كشورهاي ديگر را بخرند.
وي خاطرنشان كرد: رژيم آل خليفه در بحرين نيز برمبناي سركوب، گمراه سازي و حمايت نظامي سعودي استوار است كه از دو سال پيش مانع از سرنگوني آل خليفه شده است اما رژيم سعودي نخواهد توانست رژيم آل خليفه را نجات دهد زيرا ملت بحرين تصميم گرفته است كه اين رژيم را سرنگون و نظام مورد نظر خود را روي كار بياورد.

Foad-4-13:50
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها