"گردشگر پیر" به پایان کار رسیده است

سه شنبه 26 دی 1391 - 14:47

مطبوعات سوری طرفدار نظام دمشق اخضر ابراهیمی فرستاده اتحادیه عرب و سازمان ملل متحد به سوریه را " گردشگر پیر " توصیف کردند و نوشتند : ابراهیمی با گذشت چند ماه از انتصابش به این سمت چیزی در کیسه خود برای حل بحران سوریه ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه " الثوره" نوشت: اخضر ابراهیمی بیشتر شبیه "گردشگر پیری" است که برای تفریح از پایتختی به پایتخت دیگری سفر می کند .
الثوره افزود: عملکرد اخضر ابراهیمی زیر سؤال رفته است چون با گذشت نزدیک به یک سال از زمان آغاز مأموریتش هنوز چیزی در دست برای حل بحران سوریه ندارد اگر نگوئیم دستش به جلوگیری از حل این بحران آلوده است .
اخضر ابراهیمی طرح بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را برای حل مسالمت آمیز بحران این کشور " فتنه انگیز و طرفدارانه" توصیف کرده بود ولی بعداً از به کار بردن اصطلاح "فتنه انگیز و طرفدارانه" عذرخواهی کرد اما از اسد خواست که به مطالبات مردم توجه کند که این اظهارات ابراهیمی خشم نظام حاکم سوریه را برانگیخت و نظام حاکم چنین اظهاراتی را بیانگر حمایت آشکار ابراهیمی از طرف متخاصم خود تلقی کرد .  
الثوره افزود : کوفی عنان فرستاده سابق اتحادیه عرب و سازمان ملل به سوریه طرحی شش ماده ای را برای حل بحران این کشور پیشنهاد کرد ولی اخضر ابراهیمی متأسفانه تلاش می کند که مانع هر گونه حل مسالمت آمیز شود بدین ترتیب ما شاهد این هستیم که چنین فرستادگانی به ابزاری در دست طرف های بین المللی تبدیل شده اند.
این روزنامه سوری نوشت : ابراهیمی به وظیفه اش عمل نمی کند ، از عقل و منطق دور شده است و برآورنده خواسته های مردم سوریه نخواهد بود . ابراهیمی اگر طرحی برای حل بحران سوریه ندارد ، پس بگذارد که مردم این کشور آینده شان را به دست خودشان تعیین کنند یا حداقل مانع اجرائی شدن طرح های مردم سوریه نشود. 
روزنامه البعث نیز با انتقاد از ابراهیمی نوشت: ابراهیمی معتقد به واگذاری حق "تعیین سرنوشت" به مردم سوریه و مشارکت آنان در حل بحران کشورشان نیست بلکه معتقد است که طرف های خاصی باید بحران سوریه را حل کنند.
البعث با بیان اینکه اخضر ابراهیمی هیچگاه از مردم سوریه نظرخواهی نکرده است و به استان های مختلف این کشور برای آگاهی از آرای اقشار مختلف جامعه سفر نکرده است؛ افزود: ابراهیمی فقط با دوستان داخلی و خارجی "رابرت فورد" سفیر آمریکا در دمشق رابطه برقرار می کند و می خواهد طبق آرای آنها بحران سوریه را حل کند .
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها