اذعان رئیس مخالفان سوریه به اختلافات داخلی

اذعان رئیس مخالفان سوریه به اختلافات داخلی
چهارشنبه 27 دی 1391 - 15:29

رئیس گروه موسوم به "َشورای ملی سوریه" به وجود اختلافات داخلی بین مخالفان و حتی کشورهای عربی اذعان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "جورج صبرا"  رئيس گروه موسوم به "شوراي ملي" و نایب رئيس ائتلاف ملي مخالفان سوريه گفت: عرب ها در موضع گيري خود در قبال سوريه به  دو گروه تقسيم مي شوند و هنوز هم برخی از كشورهاي عربي دوست نظام سوريه هستند، البته به استثناي كشورهاي حوزه خليج فارس.
صبرا در گفت و گو با روزنامه الحیات لندن؛ بار ديگر از کشورها خواست كه سلاح هايي پيشرفته دراختيار گروه های مسلح قرار دهند و با ايجاد منطقه پرواز ممنوع زمينه تشكيل دولت انتقالي در سوريه را فراهم كنند.
وي در واكنش به دعوت روسيه از مخالفان سوري براي ارائه پيشنهادهايي براي گفت وگو با نظام سوریه، گفت: " هيچ گفت وگويي با نظام سوريه وجود ندارد".
صبرا کمک به آوارگان سوری را در درجه دوم اولویت ها دانست و تأکید کرد: " ما خواهان مجهز شدن ارتش سوريه به سلاح هاي پيشرفته ضد تانك و ضد زره و ضد هواپيما هستيم .
حمايت كافي از ائتلاف مخالفان به عمل نيامده
وي درخصوص سوال هاي مطرح شده درباره  نقش ائتلاف بعد از دو ماه از تشكيل آن و اينكه آيا اين ائتلاف با بحران مواجه است يا نه ، اظهار داشت: كساني كه چنين سوالاتي را مي پرسند حق دارند؛ زيرا  قبل از به وجود آمدن اين ائتلاف وعده هاي زيادي داده شد اما متاسفانه با وجود گذشت دو ماه ، مي بينيم كه فعاليت اين ائتلاف در همه زمينه ها محدود است.
صبرا گفت: هيچ گونه حمايت سياسي واقعي از سوي كشورهاي عربي  و نيز جامعه بين الملل از اين ائتلاف صورت نگرفته است، تا اين ائتلاف را به سمت رسيدن به جايگاه نماينده واقعي ملت سوريه سوق دهد.
اختلافات با واشنگتن درباره جبهه النصره
درحالیکه جنایات مکرر گروهک تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده در سوریه، مخالفان سوریه را به شدت در دنیا رسوا کرده، صبرا تأکید کرد: در ديدارهاي اخيري كه با طرف آمريكايي در حاشيه نشست مراكش صورت گرفت ؛ نقطه نظراتي از طرف ما به علت اعلام تروريستي بودن جبهه النصره از سوی آمریکا مطرح شد؛ ما اين تصميم آمریکا را ظالمانه می دانیم.
وي مدعی شد: ما به طرف آمريكايي اعلام كرديم كه اين مساله ، از قضاياي مورد اختلاف ما با آمريكايي هاست كه درباره آن با آن ها گفت وگو خواهيم كرد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها