ارتش سوريه به 5كليومتري فرودگاه حلب رسید

ارتش سوريه به 5كليومتري فرودگاه حلب رسید
جمعه 11 اسفند 1391 - 18:11

ارتش سوريه به پيشرفت هاي خود در محور السفيره به فرودگاه حلب ادامه مي دهد و اخبار رسيده از منابع خبري معارضان حاكي از آن است كه نيروهاي ارتش سوريه به منطقه "تل شغيب" واقع در 5 كيلومتري فرودگاه رسيده و در اين منطقه مستقر شده است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، پيشرفت ارتش سوريه به سمت فرودگاه حلب علي رغم استقرار تعداد زيادي از نيروهاي جبهه تروريستي النصره در روستاي "تل حاصل" واقع در حومه فرودگاه صورت گرفته است.
طبق اعلام ستاد هماهنگي "تل حاصل" روز دوشنبه گذشته حدود هزار تن از عناصر وابسته به النصره در اين مكان گرد آمدند و اقدام به برپايي پايگاه هاي پرتاب خمپاره و ده ها پايه حمل دوشكا نمودند  تا از اين طريق گردان 599 دفاع هوايي سوريه واقع در نزديكي تل حاصل را هدف قرار دهند.
اين درحالي است كه تانك هاي ارتش سوريه با پشتيباني نيروهاي نظامي به ايجاد يك منطقه نظامي در غرب تل حاصل به منظور گشودن معبر امدادي ميان فرودگاه النيرب و فرودگاه بين المللي حلب اقدام كردند.
نيروهاي ارتش سوريه پس از استقرار در منطقه تل عابور سه پست ايست و بازرسي براي درامان نگه داشتن مردم منطقه از تحركات تروريست ها ايجاد كردند و سپس پيشروي خود را به سوي منطقه تركان ادامه دادند.
ستاد هماهنگي در السفيره از منابع خبري وابسته به معارضان سوريه نيز اعلام كرد نيروهاي ارتش راه خود را به سوي روستاي الذهبيه در غرب منطقه تل شغيب ادامه داده و در 5 كيلومتري فرودگاه حلب مستقر شده اند.
طبق اخبار منتشر شده در شبكه هاي خبري وابسته به معارضان، ارتش سوريه در جاده هاي السلميه و خناصر پست هاي متعدد ايست و بازرسي ايجاد كرده و با استقرار ستون هاي نظامي در صدد شكستن محاصره فرودگاه ها و سيطره بر راه هاي اصلي حلب است.
اين اتفاقات و نيز استقرار نيروهاي ارتش سوريه در جبل ادريس مشرف به منطقه تل شغيب و در فاصله چند كيلومتري فرودگاه النيرب در دل سران شبه نظاميان معارض ترس و هراس ايجاد كرده است و همه این مسایل باعث شده تا بسیاری از شورشیان مسلح برای نجات خود از محاصره احتمالی تا هفت کیلومتری فرودگاه حلب عقب نشینی کرده و در جبهه شرقی نیز به دلیل تلفات بالا، توان استقرار ندارند.
منابع وابسته به ارتش آزاد نيز پيش بيني كرده اند ارتش سوريه موفق به برقراري ارتباط دوباره با فرودگاه بين المللي حلب شود که در این صورت محور شمال و جنوب حلب به صورت کامل به دست ارتش خواهد افتاد و از سوی دیگر کارخانه های وزارت دفاع در السفیره نیز امن خواهد شد.
با بالا گرفتن درگيري ها اين سوال مطرح مي شود كه آيا درگيري حلب، معارضان مسلح را دوباره به نقطه صفر بارخواهد گرداند؟
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها