در 5 ماه نخست سال جاری میلادی،

5هزار تن از بازداشت شدگان حوادث عراق آزاد شده‌اند

5هزار تن از بازداشت شدگان حوادث عراق آزاد شده‌اند
دوشنبه 23 ارديبهشت 1392 - 20:29

كميته وزارتی مسئول رسيدگي به خواسته هاي مشروع تظاهركنندگان عراق اعلام كرد: بيش از 5 هزار نفر از بازداشت شدگان در عراق، طي پنج ماهه اول سال جاري از زندان آزاد شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اين كميته امروز (دوشنبه) در بيانيه اي اعلام كرد: شمار بازداشت شدگان عراقي كه دستور آزادي آنان از سوي وزارت خانه هاي دادگستري و كشور عراق از زمان تشكيل اين كميته در هشتم ژانويه گذشته تا به امروز (هفته دوم ماه مي جاري ) صادر شده است، به پنج هزار و 650 نفر رسيده است كه 224 نفر از آنان را زنان تشكيل مي دهند.

اين كميته همچنين اعلام كرد كه يازده هزار و 418 باب منزل مسكوني نيز بر اساس حكم مصوب در سال 2003 "فکّ رهن" شده است.

 

حسين الشهرستاني رئيس كميته رسيدگي به مطالبات تظاهركنندگان عراقي و معاون نخست وزير عراق در امور انرژي، در بيانيه اي تصریح کرد که اين كميته بيش از 90 تصميم و توصيه خطاب به مسئولان ذيربط تهيه كرده است كه مطالبات بيش از 200 هزار نفر از شهروندان عراقي را در بر می گیرد.

وي تاكيد كرد كه اين كميته همچنان به برگزاري جلسات هفتگي خود براي رسيدگي به خواسته هاي مشروع تظاهركنندگان عراقي ادامه مي دهد.

 

در بيانيه كميته رسيدگي به خواسته هاي مشروع تظاهركنندگان عراقي آمده است كه حدود 80 درصد از كارهاي مربوط به بازنشستگي خانواده هاي شهدا، زندانيان سياسي، قربانيان تروريسم، افراد وابسته به ارتش سابق و مشمولان تصميمات هيات بازخواست و عدالت، محقق شده است.

 

كابينه عراق هشتم ژانويه 2013 كميته اي از وزرا را براي "رسيدگي و پي گيري خواسته هاي مشروع تظاهركنندگان عراقي كه با قانون اساسي مغايرت نداشته باشد"، تشكيل داد و در عين حال از تظاهركنندگان خواست كه كميته هايي را به نمايندگاني از خود براي مطرح كردن خواسته ها در شوراهاي استاني يا ارائه مستقيم به اين كميته، انتخاب كنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها