يمني ها براي اخراج نظاميان آمريكايي متحد می شوند

يمني ها براي اخراج نظاميان آمريكايي متحد می شوند
شنبه 4 خرداد 1392 - 15:13

العالم، صنعا ـ عضو شورای گفت و گوی ملی در یمن تأکید کرد كه مردم این کشور برای اخراج استعمارگران آمریکایی متحد خواهند شد.

" فضل مطاع " روز شنبه در گفت وگو با شبكه العالم بر مخالفت مردم این کشور با دخالت هاي آمريكا تاكيد كرد و افزود: حضور تفنگداران نیروی دریایی ارتش آمريكا در شهر «لحج» و ایجاد پست های ايست بازرسي و حمله به خانه های شهروندان یمنی نشان می دهد که دولت وفاق نماینده مردم نیست و تنها مجری سیاست های آمریکایی ها است.

وی خاطرنشان کرد: آنان (سیاستمداران فعلی یمن) پس از دستیابی به قدرت با کمک آمریکا، به دنبال باقی ماندن در قدرت هستند.

فضل مطاع تأکید کرد: ما و همه حاضران در میادین انقلاب تأکید می کنیم با آنچه که دولت وفاق نامیده می شود مخالفیم و خواستار تشکیل دولت نجات ملی برای بازگرداندن عزت و بزرگی به یمنی ها هستیم.

وی ادامه داد: انقلابیون حاضر در میادین هیچگاه حضور آمریکاییها در یمن را نپذیرفته اند و همچنان با آمریکایی ها مخالفند.

فضل مطاع افزود: دولت وفاق یا همان دولتی که با طرح شورای همکاری خلیج فارس روی کار آمده با حضور آمریکایی ها موافقت کرده است، در حالیکه انقلابیون کاملا با این دولت مخالفند.

فضل مطاع تأکید کرد: همه انقلابیون یمن برای بیرون راندن استعمار از این کشور متحد و یکپارچه خواهند بود.

وی با رد ادعای وزارت دفاع و دیگر وزارتخانه ها مبنی بر حضور نداشتن نیروهای نظامی آمریکایی در خاک یمن، اظهار داشت: بسیاری از افراد مورد اعتماد در دیدار با ساکنان شهر "لحج" متوجه شده اند که حمله کنندگان به خانه های مردم از تفنگداران ارتش آمریکا بودند.

عضو شورای گفت و گوی ملی در یمن همچنین با تکذیب شایعه ها مبنی بر اینکه حضور نیروهای آمریکایی در یمن موقت است و حمله به منازل برای یافتن قاتلان 3 خلبان یمنی صورت گرفته، اظهار داشت: نیروهای آمریکایی قبل از ترور خلبانان به بهانه مبارزه با تروریسمی که ساخته و پرداخته خود آمریکا است حضور داشته اند؛ این نیروها در همه کشورهای عربی به دنبال منافع آمریکا هستند.

فضل مطاع خاطرنشان کرد: دولت وفاق زاده تلاشهای آمریکا و هماهنگی های سفیر آمریکا در صنعا و دولت سابق است؛ به همین دلیل این دولت در قبال تجاوزات آمریکایی ها به حقوق مردم یمن مسؤول است.

وی ادامه داد: مسؤولان دولت کنونی با حضور نیروهای آمریکایی در یمن مخالفت نکرده اند و امروز نیز از آنان دفاع می کنند.

16:38

پربیننده ترین خبرها