کشتار بدون خونریزی آل خلیفه

مرگ تدریجی تظاهرکنندگان بحرینی با شلیک گازهای سمی

مرگ تدریجی تظاهرکنندگان بحرینی با شلیک گازهای سمی
پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 11:20

العالم - نیروهای امنیتی بحرین با شلیک بیش از دو میلیون گلوله سمی به سمت تظاهرکنندگان ، مرگ تدریجی را برای ملت این کشور به ارمغان می آورند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این موضوع در جریان کنفرانس بین المللی " گازهای کشنده ؛ کشتار هدفمند مسئولان بحرینی " اعلام شد که آن را جمعیت برافو با همکاری ابعادپرس برگزار کرد.  

در این کنفرانس به درد و رنج تظاهرکنندگان بحرینی و مرگ تدریجی آنها در اثر استنشاق گازهای سمی پرداخته شده است.

نیروهای امنیتی بحرینی برای جلوگیری از تظاهرات مسالمت آمیز و اعتراضات مردمی که خواستار دستیابی به دموکراسی و اجرای تغییرات هستند، به سمت تظاهرکنندگان گازهای سمی شلیک می کنند.

دکتر ندی ضیف دبیرکل سازمان مبارزه با خشونت بحرین "برافو" در آغاز این کنفرانس گفت: نیروهای امنیتی بحرینی گازهای سمی را به داخل خانه ها، خودروها و مساجد به هنگام نماز و همچنین به سوی دانش آموزان مدارس شلیک می کنند.

وی افزود: کسی از درد و رنج ملت بحرین و کادر پزشکی که وظیفه خود را انجام می دهد و با سیاست کاری ندارد، آگاه نیست.

شلیک 2 میلیون و 50هزار گلوله سمی

دکتر ضیف اعلام کرد که نیروهای امنیتی بحرین تاکنون بیش از یک میلیون و 800 هزار گلوله سمی را به سمت تظاهرات کنندگان در مناطق حساس و حدود 250 هزار گلوله سمی را در مناطق با حساسیت کمتر شلیک کرده اند.

دکتر ضیف افزود: وی و دخترش در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و دخترش نزدیک بود جلوی چشمانش جانش را از دست بدهد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری العهد خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد شهدا در بحرین در اثر استنشاق این گازها و ناتوانی از درمان، جان خود را از دست داده اند و حتی برخی اهالی بحرین برای منتقل کردن تعدادی از آنها به خارج برای درمان تلاش کرده اند زیرا بیمارستانی برای درمان این سری آسیب دیدگان در بحرین وجود ندارد.

وی افزود: کسی به رژیم بحرین برای خودداری از استفاده از این گازها یا دستکم اجازه به پزشکان برای درمان آسیب دیدگان فشار وارد نمی کند.

سلاح های ساخت آمریکا علیه ملت بحرین

درهمین حال، مان کرمک پزشک کانادایی و فعال حقوق بشر گفت: باوجود توافقنامه 1999 میلادی درخصوص ممنوعیت استفاده از مواد شیمیایی در جنگ اما یک سری از مواد شیمیایی همچنان استفاده می شود و جای شگفتی است که آمریکا این توافقنامه را امضا نکرده است.

وی افزود: گازهای سمی به طور خطرناکی در بحرین استفاده می شود.

دولت و نیروهای امنیتی بحرین باید بازخواست شوند

هلن کلوز پژوهگر مرکز اومگای انگلیس نیز تاکید کرد: سلاح های ساخت آمریکا در بحرین استفاده می شود و اکثر گازهای سمی در این کشور از خارج وارد می شود و باید نیروهای امنیتی بحرین به خاطر استفاده از این مواد و همچنین دولت منامه به خاطر وارد کردن آن مورد بازخواست قرار گیرند.

استفاده مفرط از گازها علیه مردم بحرین

" ریچارد سولوم " پژوهشگر و رئیس سابق سازمان پزشکان حقوق بشر و استاد مدعو دانشگاه هاروارد آمریکا گفت: رسانه ها باید تحولات بحرین را بازتاب دهند زیرا وضعیت خطرناک است و درآنجا انسانها با مرگ تدریجی روبرو هستند.

وی افزود: گازهای سمی به یک سلاح تبدیل شده است و بحرین آن را به طور مفرط علیه غیرنظامیان و تظاهرکنندگان مسالمت جو بکار می برد که سلاحی ندارند.

وی تصریح کرد: ما از یک سری پرونده های پزشکی قربانیان گازهای اشک آور و عکس ها و اسناد ومدارک پزشکی آگاهی یافته ایم که ثابت می کند نیروهای پلیس به طور مستقیم غیرنظامیان را هدف قرار داده اند.

درخواست تحقیق درباره بکارگیری گازهای سمی در بحرین

وی افزود: 99 درصد تظاهرکنندگان مسالمت جو بوده و سلاحی نداشته اند و باید این نوع سرکوب علیه آنها اعمال نشود.

شرکت کنندگان در کنفرانس گازهای کشنده ؛ کشتار هدفمند مسئولان بحرینی ، در پایان خواهان توقف خشونت و شکنجه علیه تظاهرکنندگان شدند.

آنها همچنین خواهان تحقیقات درباره استفاده از گازهای سمی شدند و از همه دولت ها نیز خواستند از گازهای سمی و مواد شیمیایی استفاده نکنند.

حاضران در کنفرانس همچنین خواهان تحقیقات در بحرین درخصوص استفاده از گازهای سمی و اجازه شکایت قضایی به قربانیان این حملات شدند.

پربیننده ترین خبرها