رژیم آل خلیفه به دنبال جنجال آفرینی تازه

رژیم آل خلیفه به دنبال جنجال آفرینی تازه
جمعه 28 تير 1392 - 14:58

العالم - انجمن حقوق بشر بحرین جنجال آفرینی مسئولان این کشور در پی انفجار مشکوک یک دستگاه خودرو در پارکینگ مسجدی در منطقه الرفاع در جنوب منامه را مقدمه‌ای برای برخورد شدید و نقض گسترده حقوق بشر در این کشور توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، انجمن حقوق بشر بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنجال آل خلیفه درباره حادثه مشکوک چهارشنبه شب الرفاع، مقدمه نقض حقوق بشر گسترده در بحرین است.

دراین بیانیه آمده است: حمله شخصیت‌ها و دستگاه های رژیم آل خلیفه پس از اعلام حادثه امنیتی در الرفاع و روایت شک برانگیز رژیم آل خلیفه از آن را می‌توان مقدمه‌ای برای برنامه نقض گسترده حقوق بشر در بحرین دانست.

در این بیانیه با تاکید بر حق مردم بحرین برای مطالبه حقوق مشروع خود بر اساس اقدام های مسالمت آمیز و محکوم کردن هر نوع خشونت تاکید شده است: دستگاه امنیتی بحرین همواره از بسیاری از حوادث امنیتی برای بازداشت‌های خودسرانه و ظالمانه و ارتکاب جرایم شکنجه سوء استفاده کرده است.

این بیانیه می افزاید: گزارش کمیته حقیقت یاب بسیونی مجموعه‌ای از ادعاهای (رژیم آل خلیفه) را که از آن برای ارتکاب موارد نقض حقوق بشر و لطمه وارد کردن به وجهه جنبش مسالمت آمیز مردمی استفاده شد، رد کرد.

انجمن حقوق بشر بحرین در بیانیه خود تاکید کرده که ادامه فرار دستگاه حاکم بحرین از اجرای اقدامات (مورد درخواست سازمان های بین المللی و حقوق بشری) باعث افزایش نقض حقوق بشر در این کشور شده  بویژه آن که دستگاه‌های امنیتی برای سرکوب کسانی بکار می‌رود که خواهان دموکراسی و تغییرات سیاسی در کشور هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها