نویسنده انگلیسی:

اروپا در مورد سوریه سیاست یک بام و دوهوا دارد

اروپا در مورد سوریه سیاست یک بام و دوهوا دارد
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 14:17

لندن ،(العالم)- نویسنده و تحلیل گر سیاسی انگلیسی ضمن اعتراف به همدستی همه جانبه اروپا با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای حمایت مالی و نظامی از تروریست های در حال جنگ در سوریه خاطرنشان کرد: اروپا افراد مسلحی را که با ارتش سوریه می جنگند تروریست نمی داند اما در عین حال هر اتفاقی که در داخل یا خارج از خاک این اتحادیه منافی منافعش بداند، تروریسم می نامد.

"جیم براون" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه العالم گفت: 30 سال از تاریخ ما درحالی گذشت که غرب از کلمه "تروریسم" و "تروریست" استفاده می کند اما ظاهراً این کلمه فقط وقتی کاربرد دارد که منافع غرب بخصوص آمریکا در معرض خطر باشد.
وی با اشاره به این که (حکومت) سوریه در حال حاضر جزو منافع غرب نیست، تاکید کرد: غربی ها قوانین ضد تروریسم را فقط درباره قضایای محدودی اجرا می کنند که با منافع و سیاست هایشان همخوانی داشته باشد که با کمال تاسف باید گفت این همان سیاست یک بام و دوهوای غربی هاست.

براون در ادامه با بیان اینکه با کمال تاسف طی دوسال گذشته فقط چند نفر در بریتانیا متهم شدند که به سوریه رفته و در اقدامات تروریستی شرکت کرده اند اما دو نفر که در این کشور یک گزارشگر خارجی را ربوده بودند فقط به همین اتهام محاکمه شدند و نه به دلیل رفتن به سوریه، افزود: اگر چه محدودیت هایی برای سفر از بریتانیا به سوریه وجود دارد اما به طور کلی نمی توان مانع سفر تروریست ها از انگلیس به سوریه شد زیرا این افراد ابتدا به یک کشور ثالث سفر کرده و سپس به سوریه می روند.
جیم براون اظهار داشت: متاسفانه این واقعیت امروز ماست و میان کشورهای غربی با برخی کشورهای عربی خلیج فارس که معروفند و نیازی به ذکر نامشان نیست همدستی شدیدی برای حمایت مالی و لجستیکی از تروریست ها وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: این هماهنگی ها برای حمایت مالی و نظامی از مسلحان سوریه هنوز میان برخی کشورهای (عرب) حاشیه خلیج فارس و غرب بخصوص آمریکا برقرار است.

در حال حاضر اتباع 38 کشور جهان (تروریست ها) علیه ارتش سوریه می جنگند که بیش از یک هزار نفر آنها تروریست اروپایی می باشند که از 14 کشور اروپایی به سوریه رفته اند.

فقط 150 تروریست انگلیسی در سوریه در حال جنگ با ارتش سوریه هستند.

جنگ خانمان سوزی که کشورهای غربی و برخی کشورهای مرتجع عرب 29 ماه پیش علیه مردم و حکومت سوریه (اسفند 89) آغاز کردند موجب کشته شدن بیش از یکصد هزار نفر و آوارگی بیش از 3 میلیون شهروند سوری شده است.
FF-30-21:06

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها