لبنانی ها برای عمل به فرمان امام آماده می شوند

لبنانی ها برای عمل به فرمان امام آماده می شوند
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 22:28

العالم، بیروت - مردم لبنان خود را برای اجرای فرمان تاریخی امام خمینی (ره) و برگزاری مراسم روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آماده می کنند، مراسمی که به عقیده لبنانی ها می تواند موجب پایان اختلافات و وحدت مسلمانان شود.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از لبنان گزارش داد: هم اکنون پلاکاردهای مربوط به روز جهانی قدس در مناطق مختلف لبنان دیده می شود.
"علی فیاض" عضو مجلس نمایندگان لبنان در مصاحبه با العالم گفت: امسال مراسم روز جهانی قدس اهمیت ویژه ای خواهد داشت، زیرا برخی کشورهای عربی و اسلامی گرفتار اختلافات و نزاع های داخلی و فتنه های مذهبی، قومیتی و تکفیری هستند و چنین مراسمی می تواند زمینه ای برای حل این گرفتاری ها باشد. 

فیاض افزود: مراسم روز جهانی قدس خصوصاً در این شرایط اسفبار کشورهای عربی و اسلامی می تواند وحدت بخش باشد و به اختلافات امت اسلامی پایان دهد.
مردم لبنان از سه دهه پیش که امام خمینی (ره) فراخوان تاریخی برگزاری مراسم روز جهانی قدس را اعلام کرد، هرسال با شور و اشتیاق بیشتر این مراسم را برای تأکید بر اهمیت آزادسازی فلسطین و نجات قدس از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی برگزار می کنند.

"علی حسن خلیل" وزیر بهداشت لبنان در مصاحبه با شبکه العالم تأکید کرد: امام خمینی (ره) در آن زمان از خطراتی که قدس اشغالی را تهدید می کند، آگاه بود و ما امروز می بینیم که قدس با چه خطراتی  مواجه است.
خلیل خاطرنشان کرد: همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید متوجه باشند که قدس با خطر واقعی " یهودی سازی " مواجه است و باید بدون هیچ کوتاهی چنین خطری را از این مکان مقدس که نخستین قبله مسلمانان است، دفع کرد. 

30-12:10


 

پربیننده ترین خبرها