گزارش تصویری از خط مقدم ریف دمشق

دوشنبه 21 مرداد 1392 - 14:18

دمشق (العالم) ـ خبرنگار شبکه العالم نیروهای ارتش سوریه را در خط مقدم درگیری ها در ریف دمشق همراهی می کند.

خانم "دارین فضل" روز دوشنبه گزارش داد، ارتش سوریه در حال ادامه عملیات خود در منطقه "القدم" در حومه دمشق و مقابله با گروه های مسلح در این منطقه است.

وی افزود: منطقه "القدم" به عنوان کمربند جنوبی شهر دمشق و در مسیری قرار گرفته است که نزدیکترین خط به مرز اردن به شمار می آید. منابع نظامی اعلام کردند که بیش از2هزار و 500 تروریست مسلح از مناطق مختلف به همراه تروریست های جبهه النصره در این منطقه مخفی شده اند.
یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش در منطقه "القدم" به خبرنگار العالم گفت: نیروهای ارتش عناصر مسلح را در مناطق مختلفی مانند "حجر الاسود"، "بیلا"، "یلدا" و "سبانه" هدف قرار دادند و منطقه ایستگاه قطار در شهرک "القدم" را به کنترل خود درآوردند. همچنین نیروهای ارتش توانستند با پاکسازی این مناطق، صدها تروریست را به هلاکت برسانند.
تیم خبری شبکه العالم به همراه یگان های ارتش و نیروهای دفاع ملی سوریه، در میان کمین گسترده تک تیراندازهای تروریست، وارد عمق شهرک "القدم" شد. تیم العالم با پیشروی به خط مقدم درگیری ها در یکی از مکان های مناسب برای رصد تحرکات تروریست ها در محورهای مختلف مستقر شد و از آخرین عملیات نیروهای ارتش سوریه برای خنثی کردن یک خودروی بمب گذاری شده گزارش داد.
یک افسر سوری به خبرنگار العالم گفت: شمار زیادی از تروریست های نفوذی به منطقه از اتباع کشورهای لیبی و اردن بودند و پس از بازجویی آنها، اطلاعاتی درباره گروه های تروریستی و همکاران شان افشا کردند.
این فرمانده نظامی سوریه خاطرنشان کرد: تروریست های مزبور از حمله قریب الوقوع همدستانشان به نیروهای ارتش در این منطقه خبر دادند که ارتش با همکاری نهادهای امنیتی تحرکات آنها را رصد کرد و شمار زیادی از آنها را از پای درآورد.
خبرنگار العالم تأکید کرد: تروریست ها در دو منطقه شهرک "العسالی" و محله "الجوره" استقرار یافته اند و نیروهای ارتش تروریست ها را در این مناطق به محاصره در آوردند.
دارین فضل افزود: منطقه "القدم الغربی" تا جاده ساحلی "رودخانه عایشه" به طور کامل تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارد.
تصاویر تهیه شده از محل این عملیات، نشان دهنده کنترل ارتش سوریه بر مساحتی معادل بیش از 70 درصد از منطقه شهرک "القدم" است و در روزهای آینده ارتش با ادامه عملیات کنترل خود را بر مناطق مختلف گسترش خواهد داد.
Fz-12-21:42

پربیننده ترین خبرها