راهکار جدید تونس برای خروج از بحران

راهکار جدید تونس برای خروج از بحران
پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 - 19:30

رئیس جنبش "النهضه" در تونس با استعفای دولت فعلی و تشکیل دولت نجات ملی برای خروج از بحران سیاسی موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "راشد الغنوشی" تأکید کرد که با طرح اتحادیه کار تونس موافقت کرده است تا از این راه کشور از بحران سیاسی کنونی خارج شود.

"عبدالسلام الزبیدی" مشاور رسانه ای نخست وزیر تونس درباره گفتگوهای احزاب در این کشور و فعالیتهای اتحادیه کار گفت: این روزها شاهد طرح های مختلفی هستیم که از سوی گروه های مختلف مانند اتحادیه کار و اتحادیه وکلا مطرح می شود، اما نکته مهم یافتن نقاط مشترک است.

الزبیدی افزود: "عبدالرزاق کیلانی" رییس اسبق کانون وکلای تونس برای خروج از بحران سیاسی کشور طرحی را ارایه کرده که البته نمی تواند مشکلات موجود را حل کند، اما امید دیگری برای خروج از بحران است.

الزبیدی تاکید کرد: تونس اینک شاهد رایزنی های گسترده ای برای دست یافتن به زمینه ای مشترک و خروج از بحران فعلی است، مواضع رسمی اتحادیه سراسری کار دعوت به بحران و خشونت نیست و آنهایی که دعوت به تشدید بحران می کنند، عده اندکی هستند و جایگاه مردمی ندارند.

ناآرامی های انقلاب دو سال پیش تونس، 25 جولای امسال با ترور "محمد براهیمی" نماینده مخالف در پارلمان این کشور به بحرانی سیاسی تبدیل شد.

04:02

پربیننده ترین خبرها