پاسخ اخوان المسلمین به اتهام ارتش

پاسخ اخوان المسلمین به اتهام ارتش
سه شنبه 5 شهريور 1392 - 17:54

عضو ارشد گروه اخوان المسلمین، اتهام ارتش مبنی بر وجود سلاح در دست تحصن کنندگان در میدان های رابعه العدویه و النهضه در قاهره را رد کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد البلتاجی" با انتشار ویدیویی تأکید کرد : اگر اخوان المسلمین نیروهای شبه نظامی داشت، از بازداشت رهبران خود جلوگیری می کرد.

البلتاجی که در مکان نامعلومی این ویدیو را ضبط کرده، افزود: وجود سلاح در میدان رابعه العدویه دروغ است، و عده ای تلاش می کنند با پخش تصاویر جعلی افکار عمومی را فریب بدهند. اگر حاضران در میدان رابعه العدویه سلاح در اختیار داشتند، آیا از خود و دیگران دفاع نمی کردند؟ اگر از این سلاح برای دفاع از تحصن کنندگان استفاده نشد، چه سودی دارد؟

این عضو ارشد اخوان المسلمین که با تراشیدن سبیل هایش تغییر قیافه داده، خاطر نشان کرد: رهبر اخوان المسلمین را از خانه اش بازداشت کردند. آیا اگر اخوان المسلمین گروه شبه نظامی داشت، از رهبر خود دفاع نمی کرد؟ آیا سلاحهای آنها جنبه تزئینی دارد و فقط برای این است که بگویند اخوان المسلمین گروه تروریستی است؟

محمد البلتاجی افزود: "کودتاچیان" اکنون با رسوایی داخلی و بین المللی روبرو هستند. آنها تلاش می کنند از بحران سیاسی که به علت کودتا علیه دولت قانونی به وجود آمد، نجات پیدا کنند. سال های طولانی است که آمریکا، اروپا و اسرائیل از مبارزه با تروریسم سخن می گویند. ملت ها نمی توانند کودتای نظامی در قرن بیست و یکم را بپذیرند، اما به آنها می گویند که مسئله مبارزه با تروریسم در مصر مطرح است تا ملت ها را فریب دهند.

البلتاجی همچنین ارتش مصر را به قتل سربازان در رفح برای پنهان کردن قتل زندانیان مخالف کودتا در زندان ابوزعبل متهم کرد و گفت:  وحشیانه ترین جنایت، قتل 25 سرباز مصری بود. آنها این جنایت را مرتکب شدند تا مرحله جدیدی را به نام مبارزه با تروریسم آغاز کنند.

محمد البلتاجی و عصام العریان از مشهورترین رهبران تحت تعقیب اخوان المسلمین هستند که به علت نامعلوم بودن محل اقامتشان تاکنون بازداشت نشده اند.

یادآور می شود نیروهای امنیتی و ارتش مصر اعلام کردند در جریان پایان دادن به تحصن اخوان المسلمین در میدانهای رابعه العدویه و النهضه که به طور مستقیم از شبکه های تلویزیونی پخش شد، مقادیر زیادی سلاح کشف کردند.

ارتش مصر همچنین تأکید کرده که چند روز قبل از پایان دادن به تحصن درباره این اقدام هشدار داده و پیش از آغاز عملیات نیز اقدام به شلیک گاز اشک آور و تیر هوایی کرده و مسیرهایی را برای خروج تحصن کنندگان باز گذاشته شده بود.

ارتش و نیروهای امنیتی همچنین از مقاومت تحصن کنندگان در مقابل عملیات مذکور خبر دادند که در جریان آن شماری از نیروهای امنیتی و ارتشی کشته شدند.

همزمان با عملیات پایان دادن به تحصن اخوان المسلمین، زندانیان در زندان ابوزعبل اقدام به شورش کردند که گفته می شود در جریان سرکوب این شورش 25 نفر کشته شدند.

گروههای مختلف جامعه مصر، خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره کشتار زندانیان مذکور و عملیات ارتش برای پایان دادن به تحصن هواداران اخوان المسلمین شده اند.

پربیننده ترین خبرها