عکس های باور نکردنی از مدارس بزرگترین صادر کننده نفت

عکس های باور نکردنی از مدارس بزرگترین صادر کننده نفت
يکشنبه 10 شهريور 1392 - 11:51

العالم - وضعیت مدارس عربستان سعودی، با آنچه در رسانه های این کشور تبلیغ می شود، تفاوت بسیاری دارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، برخلاف تبلیغات رسانه ای مبنی بر اختصاص بودجه 3.5 میلیارد ریالی آماده سازی و مرمت مدارس و بودجه 800 میلیون ریالی برای تامین امنیت و بهداشت دانش آموزان، وضعیت مدارس در عربستان با آنچه تبلیغ می شود، بسیار متفاوت است.

بیش از 5 میلیون دانش آموز عربستانی فردا پس از حدود 3 ماه تعطیلی، به این امید سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند که مدارسشان به امکانات آموزشی، اداری و محیطی لازم برای تحصیل مجهز شده باشد؛ اما گویا وضعیت دیگری در انتظار آن هاست.

تاخیر در اجرای پروژه بازسازی و تعمیر مدرسه ابتدایی در شهر تبوک باعث شد که به گفته مسئولان تعدادی از سرویس های بهداشتی این مدرسه قابل استفاده نباشد. مدرسه ابتدایی دخترانه ای در استان الخرمه واقع در منطقه مکه مکرمه نیز با کمبود تجهیزات لازم مواجه است، برخی از کلاس های مدرسه فاقد میز است و معلمان مدرسه روی قالیچه می نشینند.

جاری شدن فاضلاب در میان علف های هرز اطراف مدرسه ابتدایی دخترانه 238 منطقه دیراب در ریاض پایتخت عربستان هم انبوه حشرات را به خود جلب کرده است و دانش آموزان را با خطر مبتلا شدن به بیماری های میکروبی و انتشار بیماری های واگیردار مواجه کرده است.

عبد الهادی حمود القحطانی، شهروند عربستانی  می گوید: فاضلاب بیش از 4 ماه است در اطراف مدرسه جاری است و باعث به وجود آمدن بوی نامطبوعی شده و زمینه را برای شیوع انواع بیماری ها فراهم کرده است.

این درحالی است که "راشد الغیاض" دبیر کل ادارات آموزش و پرورش عربستان پیش از این گفته بود، وزارت آموزش و پرورش از مدت ها قبل خود را برای آغاز تحصیلی جدید آماده کرده است.

پربیننده ترین خبرها