نخست وزیر دولت فلسطین در غزه هشدار داد:

توطئه برای به حاشیه کشاندن مقاومت

توطئه برای به حاشیه کشاندن مقاومت
جمعه 15 شهريور 1392 - 13:32

العالم - با وجود تیره شدن روابط حماس و قاهره، نخست وزیر دولت فلسطین در غزه دشمنی این جنبش با مصر را رد کرد و درباره توطئه ها برای به حاشیه کشاندن مقاومت هشدار داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "اسماعيل هنيه" با اشاره به توطئه ها برای به حاشیه کشاندن مقاومت در غزه و دور کردن آن از مبارزه با رژیم صهیونیستی تاكيد كرد که حماس مردم فلسطین را به مقابله با دولت مصر هدایت نخواهد کرد.

در پی برکناری "محمد مرسی" از ریاست جمهوری مصر؛ روابط جنبش حماس با دولت موقت مصر تیره شده است. اقدامات اخیر دو طرف مانند حمله جنبش حماس به دفتر فرهنگی قاهره در غزه و متهم کردن مصر به جاسوسی و همچنین بستن گذرگاه رفح، ایجاد منطقه حائل در مرز غزه، تخریب تونل های مرزی و متهم کردن حماس به دخالت در امور مصر، باعث تشدید تنش ها بین دو طرف شده است.

اسماعيل هنيه در نشستی برای بررسي حملات مستمر صهيونيست ها به قدس و مسجدالاقصي، گفت: غزه در معرض محاصره ظالمانه و اقدامات تحريك آميز بي سابقه ای قرار گرفته است تا توجه ما را به مبارزه با اسرائیل به سمت جدال های حاشیه ای سوق دهند، اما ما ملت را به سوی قدس و مقاومت علیه اشغالگران هدایت مي كنيم.

هنیه تاکید کرد: با وجود فشارهای بی سابقه و شرايطی كه ملت فلسطين تاکنون هیچگاه با آن روبرو نبوده است، ما مردم را به سوی دشمني با مصر و يا هر كشور ديگر هدايت نخواهیم كرد.

وي از مواضع برخي كشورها در قبال فلسطين ابراز تاسف كرد و گفت: با وجود شرايطي كه در آن هستيم، اطمينان بالايي داریم، زيرا ملتي كه مقاومت را از 100 سال پيش آغاز كرده است، می تواند تمام نقشه هاي دشمن را خنثي كند.

هنيه تصريح كرد: قدس در راس اولويت های ما قرار دارد و هیچ چیزی سبب فراموشي قدس و مسجد الاقصي نخواهد شد. وی تاکید کرد تلاش هاي دشمن براي اشغال مسجدالاقصي و تغيير بافت و هویت عربی و اسلامی قدس با شكست روبرو خواهد شد.

هنیه بار ديگر مذاكرات تشكيلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: اين مذاكرات برای آزادي سرزمين فلسطين و در جهت منافع ملی برگزار نمی شود.

هنيه تاكيد كرد: غزه هرگز شكست نخواهد خورد و مردم این منطقه سر تعظیم فرود نخواهند آورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها