روسیه خطوط قرمز خود را اعلام کرد

روسیه خطوط قرمز خود را اعلام کرد
پنج‌شنبه 28 شهريور 1392 - 19:40

رئیس جمهور روسیه با اعلام خطوط قرمزی این کشور، تأکید کرد سلاح شیمیایی سوریه به عنوان واکنشی در مقابل سلاح اتمی رژیم صهیونیستی به وجود آمد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ولادمیر پوتین" عصر امروز (پنج شنبه) در کنفرانس بین المللی "والدای" گفت: حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه و استقلال سیاست این کشور غیر قابل مذاکره بوده و خطوط قرمز سوریه است و کسی نمی تواند از آن عبور کند.
وی افزود: تصمیم گیری در خصوص مسائل جهانی باید به صورت گروهی انجام شود و این مسأله نباید در انحصار یک طرف قرار بگیرد؛ باید از قوانین بین المللی حمایت کرد.

سلاح شیمیایی سوریه

پوتین" درخصوص سلاح شیمیایی سوریه گفت: سلاح شیمیایی سوریه در واکنش به توانایی های اتمی رژیم "اسرائیل" به وجود آمد.
پوتین ادامه داد: روسیه اعتقاد دارد که استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه دمشق به هدف تحریک افکار صورت گرفته و با دقت کامل طرح ریزی شده بود.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: منطقه سرشار از سلاح های قدیمی دوران شوروی سابق است، و برای انجام چنین اقدامات تحریک آمیزی پیدا کردن موشکی که روی آن با حروف روسی چیزی نوشته شده باشد کار دشواری نیست.
پوتین با بیان اینکه در خصوص موفقیت آمیز بودن طرح روسیه برای نظارت بین المللی بر سلاح شیمیایی سوریه اطمینان ندارد، تأکید کرد: البته اقدامات مثبتی در این زمینه صورت گرفته، به صورتیکه دمشق بدون پیش شرط موافقت کرده که مخازن سلاح شیمیایی خود را تحویل دهد، و سوریه پس از ارسال نامه برای عضویت در  سازمان منع سلاح شیمیایی اکنون خود را به عنوان یک عضو را آماده می کند.
پوتین خاطرنشان کرد: مسأله استفاده از زور ضد سوریه باید در شورای امنیت بررسی شود و نه کنگره آمریکا؛ تهدید به استفاده از زور نمی تواند به عنوان دارویی کلی برای همه مسائل بین المللی استفاده شود.

پربیننده ترین خبرها