بحرینی‌ها جمعه و شنبه به خیابان‌ها می‌آیند

بحرینی‌ها جمعه و شنبه به خیابان‌ها می‌آیند
جمعه 29 شهريور 1392 - 17:22

مردم بحرین، امروز و فردا در اعتراض به سرکوبگری های رژیم آل خلیفه و همچنین در واکنش به بازداشت "خلیل مرزوق" از رهبران جمعیت الوفاق ملی تظاهرات خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بحرینی ها، روز پنج شنبه به درخواست جنبش تمرد بحرین، در تظاهراتی در منامه که تحت عنوان "حکم هایتان ظالمانه است، پایتخت آرام نخواهد نشست"، بازداشت مرزوق را محکوم کردند.

بر پایه این گزارش، مناطق توبلی، المصلی، اسکان و جدحفص نیز عرصه تظاهراتی مشابه بودند و شرکت کنندگان در آن ها، ضد رژیم آل خلیفه شعار سر دادند.

در این میان عناصر امنیتی رژیم به تظاهرات مسالمت جویانه مردم بحرین حمله ور شدند و با شلیک گازهای سمی و گلوله های ساچمه ای، به سرکوب معترضان پرداختند که این برخورد وحشیانه چندین زخمی برجا گذاشت.

از سوی دیگر، جنبش تمرد بحرین اعلام کرد که در تلاش برای زمینه سازی دور تازه ای از فعالیت های اعتراض آمیز در ادامه خیزش تمرد ِ نخستین است که در سالروز استقلال بحرین به تاریخ 14 آگوست برگزار شده بود. در خیزش تمرد، تظاهر کنندگان بر حق ثابت مردم در تعیین سرنوشت خود و حاکم کردن نظامی دموکراتیک بر کشور تاکید و خاطر نشان کرد که برای دستیابی به این هدف، فعالیت های مسالمت آمیز را به عنوان راهبرد در نظر خواهند گرفت.

جنبش تمرد، ضمن قدردانی حمایت مردم و علما از فعالیت های این جنبش، مردم و علما را برای مشارکت در تظاهرات گسترده و سراسری در شامگاه جمعه و همچنین تحصن گسترده در روز جمعه در میدان الحریه فراخواندند و تاکید کردند که این تحصن در اعتراض به دیکتاتوری و حاکمیت نظام قبیله ای بر کشور برگزار خواهد شد.

ائتلاف 14فوریه نیز مردم را به مشارکت در تظاهرات "شنبۀ ارادۀ مردمی" فراخواند.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها