طرح جدید اسرائیل برای ادامه مذاکرات سازش

طرح جدید اسرائیل برای ادامه مذاکرات سازش
چهارشنبه 24 مهر 1392 - 18:49

رژیم صهیونیستی از ترس رسیدن روند مذاکرات به بن بست، طرح های جدیدی را برای تضمین ادامه مذاکرات در دستور کار قرار داد؛ این خبر در حالی منتشر می شود که روز گذشته از شکست این مذاکرات سخن گفته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه عبری زبان معاریو نوشت: مسئولان اسرائیلی، بررسی و ارائه طرح های جدیدی را در دستور کار قرار دادند که امکان دستیابی به توافق دوجانبه – حداقل به صورت محدود – را فراهم می کند، تا زمینه دستیابی به پیشرفت در مذاکره با تشکیلات خودگردان حاصل شود.

بر پایه این گزارش، یکی از پیشنهادات ِ بررسی شده در این مجال، پیشنهاد مبادله اراضی بود که بر اساس آن، مقادیری اراضی اشغالی به تشکیلات خودگردان تحویل داده می شود و در مقابل، تشکیلات خودگردان، بخشی از اراضی کرانه باختری را به اسرائیل می دهد.

معاریو، این طرح را هنوز در حد طرحی کلی و اندیشه خام توصیف کرد، اما یک منبع آگاه اسرائیلی از احتمال صرف نظر رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی در منطقه نابلس در مقابل منطقه گوش عتسیون خبر داد.

این منبع آگاه با بیان این که طرح مبادله اراضی کاملا با اندیشه ها و طرح های قدیمی مغایرت دارد، خاطر نشان کرد: مذاکرات دوجانبه تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیده است.

منابع صهیونیست نزدیک به مذاکره کنندگان ابراز نگرانی کردند که آمریکا به عنوان ناظر مذاکرات، در پایان مهلت تعیین شده، طرح و معیارهایی ارائه کند که پذیرش آن برای اسرائیل مشکل تر باشد.

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این تاکید کرده بود که در خصوص مسائل امنیتی با هیچ گونه راه حل میانه موافقت نخواهد کرد و بر حضور مستمر نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق دره اردن و کرانه باختری اصرار دارد.

به گزارش پیش از این نیز طرح هایی این چنین مانند مبادله زمین در کرانه باختری با صحرای نقب مطرح شده بود اما از آنجایی که تفاوت این زمین ها از همه نظر هم با متفاوت است، مقامات تشکیلات خودگردان تاکنون جرات پذیرش آن را نداشته اند.

26

پربیننده ترین خبرها