انتقاد بشار جعفری از عملکرد سازمان ملل در سوریه

انتقاد بشار جعفری از عملکرد سازمان ملل در سوریه
جمعه 3 آبان 1392 - 21:36

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اشاره به تلاش برخی کشورها برای فشار بر دمشق در سازمان ملل تاکید کرد که این سازمان در قبال تحولات سوریه بی طرف نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بشار جعفری که در کنفرانس خبری کوتاهی شرکت کرده بود با برشمردن آخرین تحولات کشور در کنایه ای خطاب به تلاش برخی کشورهای عربی و ترکیه برای اعمال تحریم علیه این کشور گفت: تحریم ها توسط سازمان ملل متحد اعمال نمی شود بلکه توسط شورای امنیت اعمال می شود.
وی در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد والری آموس در مورد تحولات روی داده در سوریه به خصوص درخواست وی برای برداشتن محاصره مناطقی که در آن گروه های تروریستی حضور دارند تاکید کرد: هماهنگ کننده امور کمک های بشردوستانه سازمان ملل واقعیت ها را نادیده می گیرد.

اشاره بشار جعفری به محاصره شدید برخی مناطق حلب توسط گروه های مسلح است که در طول دو ماه گذشته اجازه رسیدن مواد غذایی، دارویی و سوخت را نداده اند در حالی که بیشتر ساکنان این مناطق مردم عادی می باشند اما در مقابل آموس از ارتش سوریه می خواهد که محاصره گروه های مسلح در اطراف دمشق و شهر حمص و منطقه السفیره را بردارد!
نماینده سوریه در ادامه اشاره ای هم به مساله تسلیحات شیمیایی در سوریه و استفاده از آن داشت و با حمله حکام سعودی، گفت: سرویس اطلاعاتی عربستان تأمین کننده مواد شیمیایی است که گروه های مسلح از آن مواد شیمیایی در حمله به غوطه شرقی استفاده کردند و با این حال دولت سوریه به استفاده از مواد شیمیایی متهم می شود.

وی همچنین با انتقاد از رویکرد سازمان ملل در قبال استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه گفت: بازرسان به توافقنامه سازمان ملل و دولت سوریه درباره تحقیق درخصوص حمله به منطقه خان العسل بی توجه هستند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها