چهار دلیل بر اهمیت پاکسازی منطقه حتیته الترکمان

چهار دلیل بر اهمیت پاکسازی منطقه حتیته الترکمان
جمعه 3 آبان 1392 - 22:25

ارتش سوریه پس از تصرف حتیته الترکمان نزدیک فرودگاه بین المللی دمشق در حال تعقیب گروه های مسلح در غوطه است، اما باید پرسید حتیته الترکمان چرا تا این اندازه مهم است؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اواسط سپتامبر 2013 ارتش سوریه شهر بسیار استراتژیک شبعا در ریف دمشق را به منظور تامین امنیت کامل فرودگاه بین المللی دمشق از گروه های مسلح بازپس گرفت و به دورساختن این افراد از سایر مناطق اطراف دمشق اقدام کرد.
حتیته الترکمان در ناحیه الملیحه از توابع استان ریف دمشق با بیش از سه هزار نفر جمعیت است که عمده آنان پس از ورود گروه های مسلح از این شهر  گریختند. اما اهمیتش به خاطر آن می باشد که دروازه دو غوطه شرقی و غربی است.
این شهر که در غوطه شرقی است، به خاطر حضور افراد مسلح جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی که در آن تونل، استحکامات قوی و زرادخانه سلاح ایجاد کرده بودند، به عنوان تهدیدی برای جاده فرودگاه محسوب می شد. 
اهمیت این منطقه در نگاه ارتش سوریه در این موارد خلاصه می شود:
1) جلوگیری از تحرکات افراد مسلح نزدیک جاده فرودگاه.
2) قطع راههای ارتباطی میان افراد مسلح در دو غوطه.
3) تشدید محاصره افراد مسلح در مناطق نزدیک به حتیته الترکمان مانند دیرالعصافیر.
4) جلوگیری از آزادی قاچاق سلاح به مناطق حضور افراد مسلح در غوطه شرقی. 
المنار لبنان در ادامه گزارش خود در مورد اهمیت این منطقه می نویسد: بدون شک ارتش سوریه به حملات خود برای پاکسازی همه مناطق آلوده اطراف دمشق ادامه خواهد داد و منطقه بعدی که توسط ارتش از ترویست ها پاکسازی خواهد شد، دیرالعصافیر خواهد بود و در روزهای آینده خبرهای بسیاری در این مورد خواهیم شنید.

به گزارش العالم، با تصرف حتیته الترکمان، محاصره گروه های مسلح تروریستی در غوطه شرقی کامل شد و همه راه های ورودی و خروجی آنها توسط ارتش به کنترل درآمد. اکنون آنها تنها یا باید تسلیم شوند و یا اینکه در نبرد با ارتش و کمیته های مقاومت مردمی، به هلاکت برسند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها