دستاورد اخضر ابراهیمی در سوریه

دستاورد اخضر ابراهیمی در سوریه
جمعه 10 آبان 1392 - 11:28

العالم - منابع سوری روز جمعه تاکید کردند که دستاورد سفر نماینده سازمان ملل درامور سوریه به دمشق ، تاکیدی هرچه بیشتر بر لزوم برگزاری کنفرانس ژنو 2 با حضور شمار بیشتر طرف های بحران است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، اخضر ابراهیمی که امروز دمشق را ترک  می کند ، روزگذشته با 15 تن از شخصیت های مخالفان داخلی سوریه دیدار کرد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه درچارچوب تلاش ها برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 برای حل بحران سوریه به دمشق سفر کرد تا با مقام های دولتی و مخالفان داخلی دیدار کند. روز گذشته وی با نمایندگان تشکل ملی دموکراتیک مخالف متشکل از نمایندگان 10حزب دیدار کرد.ناظران معتقدند وی در صدد اطلاع یافتن از دیدگاه مخالفان داخلی درباره کنفرانس ژنو2 است.

"پروین ابراهیم " دبیر کل حزب ملی جوانان سوری به خبرنگار العالم،گفت: دیدار با نماینده سازمان ملل تاکیدی بر تسریع هر چه بیشتر برگزاری کنفرانس ژنو برای خروج از بحران با مشارکت شمار بیشتری در این کنفرانس است. 

وی افزود: این کنفرانس نباید تنها برای مشارکت دادن نمایندگان مخالف داخلی باشد، بلکه باید همه مخالفان، شخصیت های مستقل، رهبران عشائر و شخصیت های مذهبی که نقشی در بحران 2سال و نیم اخیر داشتند مشارکت یابند.

در همین راستا کمیته های اصلی و فرعی انشعاب یافته از نشست تهران و دمشق برای بررسی طرح گفتگوهای فراگیر ملی نشستی گسترده را برپا کردند.

"فیصل عزوز" عضو مجلس سوریه به خبرنگار العالم گفت :این نشست دارای دو هدف است، ارزیابی دستاوردها و ناکامی های گذشته و سپس از شرکت کنندگان نظراتشان را جویا خواهیم شد و آنگاه صورت جلسه مشترک کاری به نام هوادارن و مخالفان در اختیار خواهیم داشت.

از سوی دیگر هنوز هم صدای درگیری های مسلحانه در بیشتر مناطق کشور به گوش می رسد. حلب، دیرالزور و ریف دمشق مناطق بحرانی هستند که از چندین ماه پیش روی آرامش را به خود ندیده اند، با این حال منابع رسمی از پیشروی سریع ارتش خبر می دهند.

ناظران معتقدند تحرکات سیاسی اخیر و دیدارهای اخضر ابراهیمی موجب شده تا سوریه رسما با حضور در کنفرانس ژنو 2  موافقت کند. به هرصورت شواهد نشان می دهد رسیدن به راهکار مسالمت آمیز برای بحران سوریه هنوز به این راحتی نیست، زیرا گروههای مسلح به ترور شهروندان و ایجاد رعب و وحشت ادامه می دهند و ارتش سوریه نیز درتعقیب آنها است.

31-22:42

پربیننده ترین خبرها