از سرگيري فعالیت های مبلغ تکفیری در لبنان

از سرگيري فعالیت های مبلغ تکفیری در لبنان
يکشنبه 26 آبان 1392 - 15:30

بر اساس گزارش هاي رسيده از صيدا در لبنان، عناصر "احمد الاسیر" مبلغ سلفی تکفیری بار ديگر درصدد از سرگيري فعاليت هاي تروریستی در سطح اين شهر هستند.

به گزارش روز یکشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، شهر صيدا در لبنان در ساعات گذشته شاهد تحولاتي بود كه مهم ترين آن تلاش عناصر «احمد الاسير» براي بازگشت به میدان بود. اين بار عناصر گروه «جماعت اسلامي»، «جريان سلفي» و «جريان المستقبل» به ریاست سعد حریری نخست وزیر اسبق لبنان و از مخالفان سرسخت حزب الله نيز با عناصر الاسير همكاري كردند.

منابع آگاه در شهر صيدا اعلام كردند شماري از عناصر الاسير طي ساعت هاي گذشته به شهروندان حمله كردند.

«احمد العزاوي» از افراد نزدیک به حزب الله لبنان یکی از این شهروندان است که مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد.

شماري از عناصر الاسير به همراه گروه ديگري از سلفي ها نزديك مسجد الزعتري در صيدا در اعتراض به اينكه يكي از شهروندان پرچم حزب الله و پرچم عاشورا را به دست داشت تجمع كردند.

تجمع این افراد با دخالت نیروهای امنیتی و ارتش پایان یافت.

منابع آگاه اعلام كردند عناصر الاسير تلاش مي كنند گروه ها و مذاهب ديگر را در اين شهر حذف و یا اخراج كنند.

با آغاز بحران در سوريه، الاسير تلاشهای خود را برای آغاز فتنه مذهبی در لبنان آغاز کرد. در ادامه وی  با بستن مسير صيدا به صور و با حمايت نيروهاي وهابي طرفدار خود به ايست بازرسي ارتش لبنان در صيدا حمله كرد و 16 نظامي ارتش لبنان را كشت، و بيش از هزار نفر از غير نظاميان را مجروح کرد.

با واکنش شدید ارتش لبنان، این مبلغ سلفی به همراه نزدیکانش فراری شد و گروهک وی نیز متلاشی شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها