کارشناس صهیونیست: آمریکا کاسه صبر سعودی‌ها را لبریز کرد

کارشناس صهیونیست: آمریکا کاسه صبر سعودی‌ها را لبریز کرد
يکشنبه 3 آذر 1392 - 21:52

کارشناس کانال ده رژیم صهیونیستی با اشاره به نزدیک شدن روابط عربستان و فرانسه اظهار داشت، اقدامات آمریکا کاسه صبر سعودی ها را لبریز کرد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، "تسفی یحزکیلی" کارشناس مسائل خاورمیانه کانال 10 رژیم صهیونیستی اظهار داشت: "عربستان سعودی هم پیمان جدیدی بجای شیطان بزرگ یافت؛ منافع اقتصادی، عربستان سعودی و فرانسه را بهم ربط می دهد. فرانسه همواره موضعگیری سرسختی در قبال ایران اتخاذ می کند. نگرش فرانسه به خواسته متحدانش در منطقه با آمریکا متفاوت است."
وی گفت: "آمریکا خیانت بزرگی به عربستان کرد. تعامل آمریکا با ایران و سوریه کاسه صبر سعودیها را لبریز کرد. عقب نشینی اوباما از اقدام نظامی علیه سوریه در قبال تفکیک سلاح شمیایی این کشور در کنار حملات ارتش بشار اسد به گروههای مسلح، ریاض را ناراضی کرد."
یحزکیلی خاطرنشان کرد: "سعودیها ایران را تهدیدی برای بقای خود می دانند و بر اساس اسناد منتشر شده ویکیلکس مقامات سعودی ایران را افعی توصیف می کنند. فرانسه هم به نگرانیهای ریاض توجه می کند و سعودیها نیز به توافقنامه های تجاری خود با فرانسه این کشور را تحت فشار قرار داده است."
این تحلیلگر صهیونیست اظهار داشت: "در صورت تحقق اتفاق نظر اولیه در ژنو و لغو تحریم بانک مرکزی ایران، 50 میلیارد دلار به این بانک تزریق می شود و همچنین لغو تحریم صادرات نفت ایران پیروزی دیپلماسی مهمی عاید ایران می کند."
یحزکیلی گفت: "ایرانیها در هر حال پیروز میدان هستند .. آنچه ایرانیها ارائه می دهند چیزی را تغییر نمی دهد آنها می توانند سایتهای هسته ای اراک را دوباره فعال کنند و غنی سازی اورنیوم به میزان 20% را از نو آغاز کنند .. آنها غنی سازی اورانیوم خارج از اراضی ایران را خط قرمز می دانند."

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها