سیر تحول "ارتش آزاد سوریه" از نگاه ساندی تلگراف

سیر تحول
يکشنبه 10 آذر 1392 - 23:01

ساندی تلگراف در گزارشی از جنگ سوریه می نویسد: فرماندهان گروه ارتش آزاد امروز به جنایتکاران جنگجو تبدیل شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روت شرلوک خبرنگار ساندی تایمز در ترکیه در این گزارش می نویسد: "ارتش آزاد" امروز به گروهی تبدیل شده است که تلاش می کند از طریق رشوه و اخاذی میلیون ها نفر را دور خود جمع کند.

وی افزود: ارتش آزاد که از ابتدا به دلیل تلاش برای براندازی نظام بشار اسد مورد توجه کشورهای غربی قرار داشت، امروز به مجموعه هایی با اهداف جنایتکارانه در شمال سوریه تبدیل شده که اتهام هایی مانند دزدی و قتل را به دوش می کشد.

"احمد القنطاری" سرکرده  گروه موسوم به "عمر المختار" در منطقه "جبل الزاویه" در مصاحبه با ساندی تلگراف می گوید: "تعداد زیادی از فرماندهان هستند که خواهان براندازی نظام نیستند زیرا وضع کنونی بیشتر به نفع آنها است. آنها به جنگسالارانی تبدیل شده اند که ملیونها دلار هزینه می کنند، در خانه های مجلل زندگی می کنند و خودروهای گران قیمت سوار می شوند."

خبرنگار روزنامه ساندی تلگراف می نویسد: در آغاز جنگ سوریه در قهوه خانه های انتاکیه ترکیه سخن از "انقلاب" بود و "فرماندهان انقلاب" سر در نقشه های خود فرو برده و اهداف دولت آینده را بررسی می کردند، اما امروز بعد از گذشت حدود 3 سال از آغاز درگیری ها در سوریه درباره افزایش نگرانی ها از قدرت گرفتن القاعده و داعش در سوریه و جرم و فساد و ترسی که در مناطق تحت سیطره مخالفان رواج گرفته است، سخن می گویند.

خبرنگار تلگراف می افزاید: شمال سوریه به زنجیره ای از مناطق فئودالیستی تبدیل شده که جنگسالاران بر آنها حکمرانی می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها