گزارش العالم از ادامه درگیری ها در جنوب یمن

گزارش العالم از ادامه درگیری ها در جنوب یمن
جمعه 20 دی 1392 - 15:49

در پی افزایش درگیری نیروهای امنیتی و جنبش "الحراک جنوبی" در استان "ضالع" در جنوب یمن، مسئولان و نیروهای دولتی این استان را ترک کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از صنعا،  پس از عقب نشینی نیروهای دولتی و مسئولان استان ضالع در جنوب یمن، این استان شاهد ناامنی شده است.
بر اساس این گزارش، بحران سیاسی در استان ضالع بسیار پررنگ تر شده به گونه ای که صدای خشونت بر صلح غلبه دارد و وضعیت امنیتی و سیاسی این استان ملتهب شده است.
با فرار مسئولان و نیروهای ارتش یمن از استان ضالع، گروه الحراک جنوبی، مرکز این استان را تحت کنترل خود درآورده و وضعیت امنیتی و اداری این شهر بسیار آشفته شده است.

از زمان اقدام ارتش یمن در بمباران مراسم عزاداری مردم منطقه سناح در استان ضالع در اواخر دسامبر گذشته، تیپ 33 زرهی یمن، این شهر را محاصره کرده است.

"شلال علی شائع "یکی از سران جنبش الحراک در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت: این جنبش به مبارزات مسالمت آمیز خود پایبند است اما دفاع از خود را نیز بنا به دستور ادیان آسمانی واجب می داند.
با توجه به وضعیت امنیتی موجود، ارتش و نیروهای امنیتی یمن مراکز نظامی و امنیتی ضالع را تخلیه کرده و در پادگان های اطراف و بیرون این شهر مستقر شده اند.
"فضل هادی" فعال سیاسی یمن نیز در این زمینه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، مقامات یمنی را مسئول بحرانی کردن فرایند سیاسی و ایجاد ناامنی در ضالع دانست.
وی همه گروه هایی که درصدد مهار انقلاب یمن هستند را به ایجاد درگیری در این شهر متهم کرد.

از سوی دیگر گروه های سیاسی یمن، مقامات این کشور را به تلاش برای غرق کردن استان ضالع در خشونت و آشوب متهم کردند چرا که دولت کنونی اقدامی برای بهبود وضعیت این استان نمی کند.

"عبدالرحمن علی یحیی" رئیس تجمع دموکراتیک جنوب یمن نیز در گفت وگو با خبرنگار العالم، گفت: نهادهای امنیتی، مشکل امنیتی استان ضالع را به عمد به وجود آوردند تا ما را با وارد کردن در گردونه ای، از مبارزه مسالمت آمیز به سوی جنگ و استفاده از زور سوق دهند.
وضعیت و حوادث پی در پی استان ضالع یمن با اصرار هر یک از گروه های سیاسی بر مواضع خود، برای همه نگران کننده شده و رسیدن به راه حل را برای آن دشوار کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها