داعش چگونه به عمليات ارتش در الانبار پاسخ داد

داعش چگونه به عمليات ارتش در الانبار پاسخ داد
دوشنبه 23 دی 1392 - 15:05

خبرنگار شبکه العالم در عراق به نقل از اداره مبارزه با تروریسم این کشور تأکید كرد که عملیات در منطقه "البوبالی" در جنوب استان الانبار همچنان ادامه دارد.

خبرنگار العالم روز دوشنبه تأکید کرد، عناصر گروه تروریستی داعش با انفجار در بغداد به عملیات الانبار پاسخ دادند.
وی افزود: بعد از گذشت چند روز از عملیات نیروهای ارتش عراق برای مقابله با عناصر القاعده، اکثر مناطق شهر به کنترل ارتش عراق و نیروهای عشایر درآمده است و نبرد به اطراف منطقه الجزیره در شهرک الخالدیه و منطقه البوبالی محدود شده است؛ در این مناطق تروریستها از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.
"حبیب الطرفی" عضو مجلس نمایندگان عراق به خبرنگار العالم گفت: این باندهای جنایتکار اقدامات خطرناکی انجام می دهند و برای اجرای مقاصد برخی کشورهای حامی تروریسم و در صدر آنها عربستان به عراق آمده اند.
نیروهای امنیتی مستقر در مرزهای استان الانبار، راههای ارتباطی و پشتیبانی افراد مسلح را قطع کرده اند.
همزمان با عملیات ارتش با همکاری عشایر و پلیس استان الانبار، دهها نفر بر اثر انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در میدان عدن در شهر کاظمین کشته شدند. انفجار بمب در پایانه اتوبوس منطقه العلاوی در بغداد همه چند کشته بر جا گذاشت.
ناظران این انفجارها را پاسخ عناصر تحت محاصره القاعده در استان الانبار دانستند.
"عیسی الفریجی" از فعالان سیاسی عراقی گفت: آنها با اجرای این حملات می خواهند اینگونه القا کنند که همچنان قادر به تاثیر گذاری بر وضعیت امنیتی در داخل عراق بویژه در شهر بغداد هستند و می توانند محاصره گروههای تروریستی در الانبار و فلوجه و سایر مناطق بویژه صحرای الانبار را بشکنند.
یک منبع امنیتی عراقی تاکید کرد که عملیات نیروهای امنیتی در چندین منطقه غرب عراق تا از بین بردن کامل حضور مسلحانه تروریست ها ادامه خواهد یافت.
درهمین حال، شورای استان الانبار درباره نفوذ برخی عناصر داعش از مرز سوریه به داخل خاک عراق هشدار داد و خواستار استقرار نیروهای بیشتر در مرز شد. یک منبع در شورای پشتیبانی الانبار گفت که نیروهای امنیتی گروه داعش را در چندین منطقه الرمادی محاصره کرده اند.
MKH-13-0843

پربیننده ترین خبرها