آل خلیفه، نیروهای سرکوبگر سودانی وارد می‌کند

آل خلیفه، نیروهای سرکوبگر سودانی وارد می‌کند
چهارشنبه 25 دی 1392 - 22:34

یک روزنامه سودانی، با افشای نامه رژیم آل خلیفه، از تلاش این رژیم برای زرخرید کردن مزدورانی از این کشور برای حفظ موجودیت خود در بحرین پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "المشهد الان"، در شماره روز نهم ژانویه خود، نامه ای را افشا کرد که در آن رژیم آل خلیفه، از دولت سودان درخواست کرده است 5 هزار سودانی را به منظور خدمت در ارتش و پلیس بحرین، به این کشور گسیل کند. این خبر، پیش از این نیز از طریق منابع رسانه ای، تایید شده بود.

در این میان، منابع رسانه ای، از موافقت سودان با این درخواست خبر داده و خاطر نشان کردند که دولت سودان، در ازای اعزام هر سودانی به بحرین، دستمزدی دومیلیونی درخواست کرده است. این مساله، خشم مخالفان دولت در سودان را سبب شد، زیرا آن ها بر این باورند که این کار، شهروندان سودانی را به مزدورانی در اختیار رژیم آل خلیفه تبدیل خواهد کرد.

پایگاه اینترنتی الوفاق بحرین، با انتشار این خبر از منابع سودانی به نقل از رسانه های سوری نوشت: رژیم آل خلیفه، به 5 هزار تن از پناهندگان سوری در اردوگاه الزعتری پیشنهاد کرده است که در مقابل دریافت تابعیت بحرینی، لباس پلیس این کشور را به تن کنند. 

فراگیر شدن اعتراضات مردمی در بحرین و ناتوانی رژیم آل خلیفه در سرکوب تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز مردم، علیرغم یاری جستن از ارتش اشغالگر عربستان و نیروهای سپر جزیره، نگرانی این رژیم در قبال موجودیت خود را سبب شده است به همین سبب به منظور تامین نیروهایی که بتوانند در صورت لزوم به مردم بی دفاع و مسالمت جوی بحرین شلیک کنند، دست به اقداماتی از قبیل حراج کردن تابعیت بحرینی و زرخرید کردن نیرو برای ارتش و پلیس بحرین از کشورهای دیگر زده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها