شهرکسازی در مناطق فلسطینی؛ ویژگی مذاکرات سازش

شهرکسازی در مناطق فلسطینی؛ ویژگی مذاکرات سازش
دوشنبه 7 بهمن 1392 - 20:32

ادامه روند شهرک سازی در مناطق فلسطینی، مذاکرات اخیر سازش میان رژیم اشغالگر و اطراف فلسطینی را از مذاکرات قبلی متمایز می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: همزمان با آزادی اسرای فلسطینی و سفر کری به اسرائیل، وزارت مسکن مجوز ساخت 1400 واحد آپارتمانی را در مناطق فلسطینی و قدس صادر کرده است. 600 واحد در رامات اشلومو و 800 واحد در مناطق فلسطینی احداث می شود.

"اووِر اکونیس" نماینده لیکود در کنست هم در این باره گفت: شهرک سازی در مناطق یهودا و سامره واقع در مناطق فلسطینی حق طبیعی ماست. آمریکاییها و فلسطینیها و ائتلاف حکومتی از صدور مجوز شهرک سازی در یهودا و سامره همزمان با مذاکرات سازش مطلع هستند.

گزارشگر اسرائیلی ادامه داد: وزیر دارایی اسرائیل با انتقادات تند و شدید از این اقدامات، پیش برد ساخت و ساز در مناطق فلسطینی را "حماقت سیاسی" خواند.

یائیر لاپید نیز در این باره به تلویزیون اسرائیل گفت: صدور مجوز ساخت و ساز، دستاوردی غیر از تخریب فرایند سازش ندارد. حزب "آینده ای هست" با صدور این مجوزها مخالف است و همه تلاش خود را برای ممانعت از ادامه عملیات ساخت و ساز به کار می گیرد.

گزارشگر اسرائیلی گفت: برخی منابع در ائتلاف حکومتی در واکنش به اظهارات لاپید گفتند، اظهارات لاپید رفتار انفعالی بیش نیست. او می دانست که پیش برد ساخت و ساز بخشی از توافقات انجام شده با "کری" است.

وی افزود: برخی روزنامه های عربی از موافقت عربستان سعودی با اقدام فلسطین برای پذیرش "دولت یهودی اسرائیل" سخن گفتند. در حال حاضر اخباری در خصوص نشست کری با مسؤولان اتحادیه عرب در پاریس قبل از بازگشت وی به اسرائیل، شنیده می شود.
 

پربیننده ترین خبرها