گزارش العالم از رنج فلسطینیان ساکن یرموک + فیلم

سه شنبه 20 اسفند 1392 - 21:32

دمشق، (العالم) - به دنبال بازگشت گروه‌های تروریست به بخشهایی اردوگاه فلسطینی یرموک نزدیک دمشق و نقض آتش بس، مشکلات و رنج‌ ساکنان یرموک بار دیگر شدت گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار شبکه العالم، این تحولات در حالی صورت می گیرد که ارتش سوریه و کمیته های مردمی، به تلاش خود برای مقابله با پیشروی افراد مسلح در بخش های مختلف اردوگاه ادامه می دهند، اما تروریست های مسلح، شهروندانی را که از ساده ترین حقوق، از جمله مایحتاج ضروری کودکان خود هم محروم هستند، به محاصره در آورده و آنها را به سپر انسانی تبدیل کرده اند.

یک بانوی خانه دار فلسطینی که از اردوگاه خارج شده، در این باره به العالم گفت: گروه های مسلح، برای خودشان مقر و سنگر برپا کرده اند؛ به منازل حمله می کنند، قانون منع رفت و آمد به اجرا می گذارند و هر گونه ورود و خروج به اردوگاه را ممنوع کرده اند.

وی افزود: زمانی که به همراه همسر و دختر کوچکم می خواستم از اردوگاه خارج شوم، به ما اجازه خارج شدن ندادند. دخترم از نظر روحی در وضعیت ناگواری بود و مدام گریه می کرد. افراد مسلح با همسرم پرخاش کردند و وی را هل دادند. او نمی توانست با افراد مسلح مقابله کند و آنان در آخرین لحظه به ما گفتند: می توانید بروید، ولی نتیجه این کارتان را خواهید دید.

در همین حال دولت سوریه و گروههای فلسطینی، برای کاستن از بحران انسانی اردوگاه یرموک و اجرای توافق فلسطینی ها گام هایی برداشتند؛ از جمله این که با تسهیل در اجرای بندهای توافق نامه و انتقال کمک های غذایی به این اردوگاه، بیماران و افراد نیازمند به مداوا را نیز به خارج از آن منتقل کرده اند، اما افراد مسلح با ورود به بخش هایی از این اردوگاه، ضمن جلوگیری از توزیع کمک های غذایی، تلاش کردند این اردوگاه را بار دیگر به صحنه درگیری و خشونت تبدیل کنند.

بسام ابو رجا، فعال رسانه ای فلسطینی در این باره به العالم گفت: افراد مسلح با گروههای فلسطینی توافق نامه آتش بس امضا کرده بودند، اما آن را زیر پا گذاشتند و از بازگشت مردم به منازلشان جلوگیری کردند. در حالی که امیدوار بودیم پس از این توافق نامه، آرامش و امنیت به این اردوگاه باز گردد، ناگهان صدها تن از عناصر "جبهه النصره" وارد آن شدند. این در حالی است که دولت سوریه تسهیلات و کمک های فراوانی را به ساکنان اردوگاه ارائه کرده و همه توافق های به دست آمده، با اطلاع و مساعدت دولت سوریه امضا شده است. همچنین بیش از 7 هزار بسته غذایی در میان ساکنان اردوگاه توزیع شده و بیش از سه هزار نفر از افراد نیازمند معالجه، به خارج از اردوگاه منتقل شدند. دولت سوریه تلاش می کند که همۀ روش ها و امکانات موجود را برای به نتیجه رسیدن این توافق به کار گیرد.

به گفته منابع آگاه، ورود مجدد گروه های مسلح به اردوگاه یرموک، به دنبال فشارهای کشورهای حامی این گروه ها انجام گرفته و در نتیجه، توافق آتش بس میان طرفین نقض و توزیع کمک های غذایی متوقف شده است. در همین حال گروه های فلسطینی و نیروهای ارتش سوریه، سرگرم مقابله با حملات مکرر گروه های تروریست برای پیشروی در بخش های مختلف اردوگاه هستند.
FF-11-12:48

پربیننده ترین خبرها