افشاگری روحانی بحرینی، 3 سال زندان برای او رقم زد

افشاگری روحانی بحرینی، 3 سال زندان برای او رقم زد
جمعه 23 اسفند 1392 - 09:13

العالم - مسئول بخش آزادی های دینی در مرکز دیده بان حقوق بشر بحرین، گفت: دادگاه بحرین در ادعایی واهی سید "کامل هاشمی" روحانی بحرینی را به اتهام تحریک به فرقه گرایی علیه اهل تسنن و توهین به پادشاه این کشور به سه سال حبس محکوم کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "میثم سلمان" افزود: حکم دادگاه بحرین علیه سید "کامل هاشمی" اقدامی سیاسی و انتقامجویانه است.

دادگاه رژیم آل خلیفه چهارشنبه گذشته ( 12 مارس 2014) سید کامل هاشمی را به تحمل 3 سال زندان محکوم کرد.

هاشمی در نوامبر 2012 در سخنرانی انتقادی علیه اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه در تخریب مساجد شیعیان، مقامات رژیم بحرین را مسئول کشتن انقلابیون شیعی بحرین معرفی کرده بود.

شیخ "میثم سلمان" تصریح کرد: هیچ دلیلی برای نسبت دادن این اتهامات به هاشمی وجود ندارد بلکه رژیم آل خلیفه تلاش می کند تا از طریق این محاکمه، آزادی بیان را در بحرین بیشتر محدود و سرکوب کرده و  بیش از پیش با همه نمادها و شعایر مذهبی برخورد نماید.

مسئول بخش آزادی های دینی در مرکز دیده بان حقوق بشر بحرین، با اشاره به کشاندن پرونده هاشمی به سازمان ملل متحد، این حکم را دلیل محکمی در نقض حقوق بشر در مراکز حقوقی  رژیم آل خلیفه برشمرد که از 43 سال پیش تا کنون سیاست نظامندی را در تجاوز به آزادی های دینی و حقوق بشر بکار گرفته است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها