مصریهایی که درانتخابات شرکت نکنند جریمه میشوند

مصریهایی که درانتخابات شرکت نکنند جریمه میشوند
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 10:11

بر اساس قانون انتخابات ریاست جمهوری مصر، هر شهروندی که بدون دلیل از شرکت در انتخابات امتناع کند، جریمه می شود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "طارق شبل" عضو کمیسیون عالی انتخابات مصر، به روزنامه الحیات چاپ لندن گفته است: در صورتی که فقط 50 درصد مردم مصر در انتخابات شرکت کنند، کسانی که بدون دلیل در آن شرکت نکردند، 500 لیره مصر جریمه خواهند شد.
وی گفته است که همین مساله باعث شده است بسیاری از مردم مصر در انتخابات شرکت کنند.
این درحالی است که براساس آمار اعلام شده تنها حدود 37 درصد واجدان شرایط رای در انتخابات ریاست جمهوری مصر شرکت کرده اند و به دنبال این امر کمیسیون انتخابات گرمای هوا را توجیه قرار داد و انتخابات را برای روز سوم تمید کرد.
بر اساس اصل چهل و سه قانون انتخابات ریاست جمهوری مصر، هرکس که اسمش در فهرست رای دهندگان باشد و بدون دلیل از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری امتناع کند، 500 لیره جریمه می شود.
با وجود این که بارها گفته شده است این قانون عملی می شود، تاکنون اجرا نشده است.
در صورتی که فقط 50 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند و قانون فوق عملی شود، حدود 13.5 میلیارد لیره، معادل یک میلیارد و 92 دو میلیون دلار آمریکا، وارد خزانه مصر خواهد شد.
یک سال پس از برکناری محمد مرسی، اولین رییس جمهور منتخب مردم مصر، که در انتخاباتی پرشور و با حضور کثیری از رای دهندگان پس از سرنگونی حسنی مبارک، برگزار شد، اینک مصریها با استقبال اندک از انتخابات، نارضایتی خود را از رقابت تنها دو نامزد انتخابات یعنی عبدالفتاح سیسی وزیر دفاع سابق مصر و حمدین صباحی بروز دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها