نویسنده انگلیسی: ارتش آزاد دیگر وجود خارجی ندارد

نویسنده انگلیسی: ارتش آزاد دیگر وجود خارجی ندارد
دوشنبه 9 تير 1393 - 12:46

نویسنده انگلیسی با بیان اینکه در سوریه دیگر گروهی تحت عنوان "ارتش آزاد" وجود ندارد، تصمیم آمریکا تحت عنوان "کمک 500 میلیون دلاری به مخالفان میانه رو سوریه" را تمسخر آمیز دانست و گفت: اوباما نمی‌تواند مشخص کند که به کدام میانه‌روها قصد کمک دارد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت فیسک" در مطلبی نوشت: میانه‌روهای اصلی را که آمریکا تعهد کرده به کمک سی آی ای، انگلیس، قطر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مسلح کند، "ارتش آزاد" نامیده می شدند و اکثر آنها اعضای سابق ارتش سوریه بودند؛ ولی این گروه دیگر وجود ندارد زیرا عده ای از آنها به شهرهای خود بازگشته اند و یا به جبهه النصره یا داعش پیوسته اند، و یا اینکه مجددا به ارتش سوریه بازگشته و از نظام این کشور دفاع می کنند.
فیسک با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر نبود سلاح کافی در دست عناصر مسلح در سوریه، گفت: آنها بدون شک سلاح های خود را خواهند فروخت و این حقیقتی تاسف آور است که در این جنگ سلاح هایی که از مرز می گذرد، به نشانه حمایت و پشتیبانی نیست بلکه اموال نقدی محسوب می شوند.
فیسک تاکید می کند که جنگجویان ارتش آزاد سلاح های خود را به هر کسی که بیشتر بخرد می فروشند، و در تمام جنگ‌هایی که او به عنوان خبرنگار آنها را پوشش داده است، تاکنون هیچ سلاحی در دست شبه نظامیان ندیده مگر اینکه آن را از شخص دیگری خریده است. وزیر دفاع انگلیس اخیرا اعتراف کرده سلاحی که به مخالفان سوری داده شده، به دست تروریستها افتاده است.
فیسک این سؤال را مطرح می کند که چگونه می توان در جنگ سوریه میانه روها را پیدا کرد، زیرا عناصر افراطی تا دم مرگ می جنگند و میانه رو نیستند و آنها همان هایی هستند که هم اکنون کشور عراق را تهدید می کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها