چرا ارتفاعات لاذقیه برای تروریست‌ها مهم است؟+ویدیو

شنبه 14 تير 1393 - 20:09

به دنبال فرار تروریست‌های مسلح از منطقه "کسب" در سوریه به مناطق و کوه های "ربیعه" و "سلمی" در حومه شمالی لاذقیه، ارتش سوریه عملیات جدیدی را برای پاکسازی این مناطق آغاز کرده است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار العالم از سوریه، به دست گرفتن کنترل کوه ها و و تپه ها، ویژگی اصلی نبرد ارتش سوریه با تروریست ها در لاذقیه است. از این رو ارتش با سیطره اخیر خود بر ارتفاعات "زغارو" توانسته است با حمایت نیروهای مردمی در مناطق مجاور کوه های "غمام" از توابع "ربیعه" مستقر شود و ابتکار عمل نظامی را در این منطقه به دست گیرد.

یکی از سربازان سوری مستقر در کوه های حومه لاذقیه به خبرنگار العالم می گوید: اهمیت کوه های زغارو در این است که محور ربیعه را از محور "سلمی" جدا و در نهایت خطوط امداد رسانی به تروریست های مسلح از سلمی و کوه های "بلقصب" و "نوبین"، را قطع کرده است.

یک نظامی سوری دیگر در گفت وگو با خبرنگار العالم تصریح کرد که ارتش سوریه منطقه راهبردی  "زغارو" را از وجود تروریست ها پاکسازی کرده است.

خبرنگار العالم با اشاره به این که به دنبال پاکسازی منطقه "کسب" بقیه گروه های تروریستی به سمت "ربیعه" متواری و در این مکان محصور شدند، افزود: ارتش از طریق "جبل زغارو" و منطقه غمام، متواری شدگان به ربیعه را در محاصره قرار داد و عملیات جدیدی را برای پاکسازی آن آغاز کرده است.

با وجود برقراری آرامش نسبی در حومه شمالی لاذقیه، تلاش مداوم تروریست ها در این منطقه و حملات خمپاره ای به روستاهای حومه بیانگر آن است که نبرد لاذقیه هنوز پایان نیافته، اما تا پایان یافتن آن زمان کمی باقی مانده است.

"لیندا المرقبی" خبرنگار العالم در لاذقیه در پایان خاطرنشان کرد که با پایان یافتن عملیات نظامی در کسب، سیطره کامل بر کوه های ربیعه و سلمی در برنامه ارتش قرار گرفته است.

7/5

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها