اشغالگران 2 هزار 500 خانه صهیونیست نشین می سازند

اشغالگران 2 هزار 500 خانه صهیونیست نشین می سازند
سه شنبه 8 مهر 1393 - 21:35

العالم - رژیم اشغالگر قدس با ساخت 2 هزار و 561 خانه صهیونیست نشین دیگر در شهرک "گفعات همتوس" در "بیت صفافا" واقع در جنوب شرقی قدس اشغالی موافقت کرد.

"عبدالکریم لافی" رییس کمیته اهالی بیت صفافا به خبرنگار شبکه العالم گفت: با این تصمیم صهیونیست ها فقط هزار "دونم"( هر دونم هزار متر مکعب است) زمین برای اهالی بیت صفافا باقی می ماند، چون شهرک مزبور مانع از گسترش محله های فلسطینی نشین می شود.

بیش از یک چهارم واحدهای مسکونی در شهرک های صهیونیستی در محله های عربی نشین قدس اشغالی واقع شده است. همچنین بیش از 25 درصد از شهرک هایی که در نیمه اول سال 2014 ایجاد شده در مناطقی قراردارد که عمده اهالی آن فلسطینیان اهل قدس هستند. 

"خلیل التکفجی" مدیر اداره نقشه های بیت الشرق فلسطین به العالم گفت:هدف مهم از این اقدام ایجاد تغییرات اساسی در این منطقه و سیطره به اراضی روستای بیت صفافا و ایجاد سدی از شهرک های صهیونیست نشین از "جبل بوغنیم" در شرق تا مناطق "گیلو" یا اراضی "بیت جالا" می باشد.      

بنا بر آمار شهرداری صهیونیستی قدس اشغالی، حدود 200 هزار شهرک نشین صهیونیست در شهرک های قدس در کنار حدود 300 هزار فلسطینی زندگی می کنند. فلسطینیان مزبور غیر شهروند محسوب شده و دارای کارت اقامت غیر شهروند هستند.

پربیننده ترین خبرها