نگرانی صهیونیست ها از موضع اتحادیه اروپا

نگرانی صهیونیست ها از موضع اتحادیه اروپا
جمعه 25 مهر 1393 - 15:18

العالم - روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونت نوشت، به دنبال به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین از سوی پارلمان انگلیس، اتحادیه اروپا فشارهای خود علیه رژیم صهیونیستی را افزایش داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، این روزنامه افزود: سران اتحادیه اروپا در حال بررسی گام های جدیدی هستند که برخی از آنها در زمینه تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای متوقف کردن ساخت شهرک ها بی سابقه است.

به نوشته این روزنامه، از جمله اقدام هایی که اروپا درصدد اتخاذ آنهاست جلوگیری از ورود شهرک نشینان محکوم به اقدام های خشونت طلبانه به اتحادیه اروپاست.

یدیعوت احرونت به نقل از یک مقام عالیرتبه اتحادیه اروپا تأکید می کند که مدارک لازم برای تکمیل این اقدامات تهیه شده است؛ اما روند مذکور در زمان حاضر متوقف شده است و موضوع تهیه فهرستی از شهرک نشینان محکوم شده به جنایات علیه فلسطینی ها در حال تهیه شدن است.

اتحادیه اروپا، محدودیت هایی را در زمینه همکاری با مراکز علمی موجود در سرزمین های اشغالی، در نظر گرفته است همچنین علامات ویژه ای را بر محصولات تولید شده در شهرک های صهیونیستی قرار می دهد.

سفیر یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: در زمان حاضر سخن از تصویب تحریم  علیه "اسرائیل" نیست، اما سرخوردگی شدیدی در این اتحادیه علیه اسرائیل وجود دارد و ما ابزار لازم برای نشان دادن نارضایتی مان را در اختیار داریم.

این مقام عالی رتبه اروپایی افزود: تصویب طرح تلاش برای یافتن ابزارهای دیگر برای تحت فشار قرار دادن "اسرائیل" به دلیل ادامه ساخت و ساز در خارج از سرزمین های 1948 نشان دهنده این سرخوردگی است به ویژه اینکه اسرائیل شهرک سازی را در سال جاری به اوج رسانده است و این امر باعث محکومیت های گسترده ای به علت تصویب ساخت و ساز در بیت المقدس شده است.

پربیننده ترین خبرها