پنج هزار عراقی با خطر قتل‌عام مواجه هستند

پنج هزار عراقی با خطر قتل‌عام مواجه هستند
سه شنبه 25 آذر 1393 - 20:23

العالم - شیخ عشیره البونمر در استان الانبار گفت: 5 هزار عضو این عشیره از سه ماه قبل در شمال شرق شهر رمادی توسط داعش محاصره شده‌اند که در صورت ورود داعش به این منطقه ممکن است قتل عام شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نعیم الکعود" افزود: محاصره شدگان در وضعیت بهداشتی و انسانی  بسیار نامناسبی قرار گرفته اند که در صورت اقدام نکردن بغداد و سازمان های جامعه مدنی برای نجات آنان، ممکن است یک تراژدی انسانی به وقوع پیوندد.   

پایگاه اینترنتی تلویزیون "روسیا الیوم" به نقل از الکعود اعلام کرد: تروریست های داعش تاکنون چندین بار تلاش کرده اند تا این منطقه را تصرف کند اما نیروهای عراقی مانع از آن شدند، لذا از دولت عراق خواستاریم تا در نجات محاصره شدگان به منظور جلوگیری از قتل عام آنان مشابه جنایات گذشته داعش علیه عشیره البونمر اقدام سریع کند.

وی که نماینده مجلس عراق است، پیشتر به رویترز گفته بود که تروریست های داعش سه روز قبل 16 نفر از اعضای این عشیره را ربودند که جنازه آنان در چاهی در 10 کیلومتری شمال شهر هیت کشف شد. 

الکعود همچنین اوایل نوامبر 2014 به شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفته بود که داعش از زمان سیطره بر شهر هیت از دو ماه قبل تا زمان حاضر، 500 عضو این عشیره را به قتل رسانده است.

عشیر البونمر از عشایر سنی وابسته به قبیله الدلیم است که در جنگ علیه "القاعده" در استان الانبار در سالهای 2005 و 2006 در چارچوب نیروهای "الصحوه" شرکت داشت.

اعضای این عشیره در استان های الانبار، صلاح الدین، موصل و همچنین بغداد ساکنند.   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها