وفاق: بازداشت شیخ سلمان "رسوایی" جدید آل خلیفه است

وفاق: بازداشت شیخ سلمان
سه شنبه 9 دی 1393 - 15:12

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین، بیانیه دادستانی رژیم آل خلیفه درباره بازداشت شیخ علی سلمان دبیر کل این جمعیت را رسوایی تازه رژیم آل خلیفه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت وفاق در این بیانیه نوشته است: ادعای دادستانی درباره اظهارات شیخ علی سلمان مبنی بر احتمال استفاده از قدرت نظامی از سوی مخالفان، ساختگی، دروغین و غیر واقعی است.

این بیانیه افزود: این ادعاها، اقدامی کینه توزانه و پرونده سازی علیه شیخ سلمان برای منحرف ساختن افکار عمومی و انتقام گرفتن از سیاست مسالمت آمیز و اصلاح طلبانه وی است که رژيم آل خلیفه را به چالش کشیده است.

جمعیت وفاق بحرین شامگاه یکشنبه، 7 دی ماه با انتشار بیانیه ای از بازداشت دبیرکل این جمعیت به دستور وزارت کشور خبر داد و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط وی شد.

شیخ علی سلمان در دوران مبارزاتی خود، سال 1994 برای اولین بار بازداشت و سپس به انگلستان تبعید شد و سال 2001 از تبعید بازگشت. وی پس از بازگشت به بحرین با عضویت در جمعیت اسلامی وفاق ملی وارد فعالیت های سیاسی شد و از اولین روز تاسیس این جمعیت تاکنون، دبیر کل آن بوده است.

جمعیت وفاق بازداشت شیخ علی سلمان را ماجراجویی خطرناک و حساب نشده ای عنوان کرده است که صحنه سیاسی و امنیتی بحرین را پیچیده می کند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها