فلسطینیان خواستار شدند:

همکاری امنیتی فلسطین با صهیونیست‌ها متوقف شود

همکاری امنیتی فلسطین با صهیونیست‌ها متوقف شود
دوشنبه 15 دی 1393 - 15:14

گروه‌های فلسطینی خواستارتوقف همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی شدند و بر لزوم برگزاری نشستی ملی برای بررسی نحوه اخذ مالیات بلوکه شده فلسطین توسط این رژیم تاکید کردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از رام الله، رژیم صهیونیستی که طبق توافقنامه اسلو باید مالیاتی را جمع آوری کند و به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل دهد ، در واکنش به درخواست عضویت فلسطین در دیوان کیفری بین المللی این مالیات را بلوکه کرده که همین امر باعث بروز بحران مالی برای تشکیلات خودگردان شده است.
توافقنامه اسلو سال 1993 امضا شد و رژیم صهیونیستی طبق این توافقنامه باید هر ماه مالیاتی را جمع آوری کند و به تشکیلات خودگردان تحویل دهد مالیاتی که تقریباً نیمی از بودجه تشکیلات را تشکیل می دهد.
محمودعباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، سند درخواست عضویت فلسطین در دیوان کیفری بین المللی را امضا کرد و این سند روز اول ژانویه 2015 به جیمز راولی هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در شهر رام الله ارایه شد تا به مسوولان مربوطه در این سازمان تحویل داده شود.
ایهاب بسیسو، سخنگوی دولت وحدت ملی فلسطین، در مصاحبه با العالم گفت: اسراییل با بلوکه کردن مالیات متعلق به تشکیلات خودگردان اقدام به مجازات جمعی فلسطینی ها کرده است ولی ما به تلاش های سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی خود برای اخذ اموال بلوکه شده ادامه خواهیم داد.
گروه های فلسطینی از تشکیلات خودگردان می خواهند که در واکنش به بلوکه شدن پول های فلسطین، همکاری امنیتی خود با اسراییل را متوقف کند. این گروه ها همچنین خواستار برگزاری نشستی با حضور نمایندگان همه ملت فلسطین برای بررسی نحوه مواجهه با رژیم صهیونیستی و اخذ مالیات بلوکه شده از این رژیم شده اند.
مصطفی البرغوثی، دبیر کل طرح ابتکار ملی فلسطین، در مصاحبه با العالم گفت: تشکیلات خودگردان در اعتراض به بلوکه شدن مالیات باید فوری هر گونه همکاری امنیتی خود با اسراییل را متوقف و بیش از پیش برای عضویت فلسطین در دیوان کیفری بین المللی و نهادهای بین المللی دیگر تلاش کند.
البرغوثی افزود: مطمئنم که اسراییل در واکنش به طرح عضویت فلسطین در دیوان کیفری بین المللی مجازات های بیشتری را علیه فلسطین اعمال خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها