واکنش نتانیاهو به عضویت فلسطین در دادگاه لاهه

واکنش نتانیاهو به عضویت فلسطین در دادگاه لاهه
پنج‌شنبه 18 دی 1393 - 13:48

العالم - دولت نتانیاهو برای مجازات مردم فلسطین در پی درخواست آنها برای عضویت دائم در دادگاه بین المللی لاهه، داراییهای اختصاص یافته به تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله را مسدود کرد و دولت آمریکا را برای توقف کمکهای مالی به فلسطین تحت فشار قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، گزارشگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: اسرائیل به اقدام فلسطینیها برای درخواست عضویت دائم در دادگاه لاهه واکنش نشان داد و براین اساس دولت نتانیاهو تصمیم گرفت 100 میلیون دلار از داراییهای تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه کند.

گزارشگر اسرائیلی گفت: اسرائیلیها همچنین تهدید کردند، مسؤولان تشکیلات خودگردان فلسطین را برای محاکمه به دادگاههای آمریکایی می کشانند.

در آمریکا نیز اعضای کنگره در حال تدارک قطعنامه ای برای توقف کمکهای آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین هستند.

سناتور رز لایتنن از دولت آمریکا خواست، کمکهای مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین و هر نهادی در سازمان ملل که دولت فلسطین را به رسمیت می شناسد، متوقف کند.

گزارشگر اسرائیلی افزود: این در حالی است که فلسطینیها اعلام کردند این اقدام  ها عزم آنها را برای تحقق خواسته هایشان سست نمی کند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات "صالح رأفت" یکی مسؤول در سازمان آزادی بخش فلسطین را پخش کرد.

وی گفت: ما به این تهدیدها عادت داریم و از آن واهمه ای نداریم و به خواسته هایمان برای احقاق حقوق مردم فلسطین پایبندیم.

گزارشگر اسرائیلی گفت: سناتورهای برجسته در کنگره آمریکا در صدد تهیه قطع نامه ای برای فعالیتهای آمریکا علیه دادخواستهای دادگاه بین المللی لاهه هستند.

پربیننده ترین خبرها