انهدام یک شبکه تروریستی در مغرب

انهدام یک شبکه تروریستی در مغرب
شنبه 27 دی 1393 - 21:28

العالم - وزارت کشور مغرب از انهدام یک شبکه تروریستی که برای جذب افراد به قصد پیوستن به اردوگاه های داعش در سوریه و عراق فعالیت می کند، خبر داد.

به گزارش شبکه العالم، وزارت کشور مغرب امروز شنبه اعلام کرد در ادامه تلاشهای دستگاه امنیتی به منظور مقابله با خطر تروریسم، تیم پلیس قضایی بر اساس اطلاعات دقیق بدست آمده از اداره کل کنترل قلمرو ملی توانست یک شبکه تروریستی در مکناس، الحاجب و الحسیمه را منهدم کند.

این شبکه تروریستی از 8 نفر تشکیل یافته که برخی از آنان درگذشته به دلیل ارتکاب اقدامات تروریستی در بازداشت بسرمی بردند. شبکه مزبوردرزمینه جذب نیرو به منظور ملحق کردن آنها به داعش در سوریه وعراق فعالیت می کرده است.

براساس اعلام وزارت کشور مغرب تحقیقات نشان می دهد رییس این شبکه با یکی از عناصر بیگانه گروهک تروریستی داعش در ارتباط بود . او که با ایجاد هماهنگی چندین عملیات جذب نیرو را به سرانجام رساند، افراد داوطلب را به عراق و سوریه می فرستاد و از آنها حمایت مالی می کرد. 

وزارت کشور مغرب تاکید کرد: بر اساس اطلاعات بدست آمده نیروهای مغربی در سوریه و عراق دوره های آموزشی استفاده از سلاح و کسب تجربه و مهارت در ساخت مواد منفجره و بمب گذاری خودروها را سپری می کنند تا برای انجام عملیات تروریستی در داخل مغرب آماده شوند. 

هشت فرد مظنون بازداشت شده در این عملیات پس از پایان یافتن تحقیقات زیر نظر داددستانی کل به دادگاه تحویل داده خواهند شد.

محمد حصاد وزیر کشور مغرب در ماه ژوئیه گذشته در پارلمان گفت : بیش ازهزار و 122 مغربی در کنار داعش در سوریه و عراق می جنگند.

این تعداد با درنظر گرفتن مغربی هایی که از اروپا به آن منطقه ملحق شده اند به هزار و 500 تا  2 هزار نفر می رسند. از هزار و 122 مغربی بیش از 200 نفر کشته شده اند و 128 نفر به مغرب بازگشته که بازداشت شده و از آنها بازجویی به عمل آمده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها