پاکسازی مخالفان ترک از ارتش و قوه قضائیه

پاکسازی مخالفان ترک از ارتش و قوه قضائیه
جمعه 18 ارديبهشت 1394 - 21:54

اقدامات دولت ترکیه علیه هوداران فتح الله گولان رهبر مذهبی ترک مقیم امریکا، به مرحله پاکسازی طرفداران وی در ارتش و دستگاه قضایی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت ترکیه اوزجان شوکای، فرمانده نیروهای ژاندارمری منطقه ادنه را به همراه چهار تن از وکلای دادستانی این منطقه که مسئول تحقیق درباره قضیه کامیون های انتقال سلاح از سوی دستگاه اطلاعاتی ترکیه به تروریست های سوریه در ادنه و هاتای بودند، به وابستگی به یک گروه تروریستی و برنامه ریزی برای کودتا متهم کرد.

دولت ترکیه با این اقدام دایره تصفیه مقامات ترک را گسترده تر کرده و بدین وسیله وکلای دادستان و قضات را نیز به وابستگی به فتح الله گولان و دریافت اوامر مستقیم از وی متهم نموده است. از سوی دیگر دولت تأکید می نماید که بین افراد با گولان، علاوه بر ارتباط دینی، ارتباط تشکیلاتی نیز برقرار است.

هفته گذشته "مصطفی بشار" قاضی دادگستری ترکیه که هفته گذشته به اتهام صدور حکم آزادی 74 هوادار گروه گولن و عضویت در این گروه دستگیر شد، با ارسال پیامی به رسانه ها اعلام کرد که هیچ ارتباطی با این گروه ندارد و روش زندگی و فرهنگ وی با افکار گولن کاملا تفاوت دارد.

این قاضی تأکید کرد که وی دارای دیدگاههای ملی گرایانه و نه مذهبی است و حکم آزادی این متهمان را براساس نصوص قوانین صادر کرده است و برخلاف اتهام دولت به وی هیچ گونه رابطه ای میان وی و این گروه وجود ندارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها