آزادسازی تپه های راهبردی در لاذقیه + فیلم

چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 - 10:36

ارتش سوریه با ادامه پیشروی در حومه شمالی استان لاذقیه، تپه های الریانیه، روستای بیت عیوش و کشتزار و تپه های اطراف آن در منطقه قسطل معاف را پس از درگیری های شدید با جبهه النصره آزاد کرد.

یکی از افسران سوری در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: آزادسازی این تپه ها، تروریستها را ناچار کرد به سمت شرق و جنوب شرقی بگریزند و این مساله سبب تضعیف موقعیت تیراندازی آن ها و چیرگی بر مناطق و روستاها شد.

برپایه این گزارش، آزادسازی این مناطق به سبب موقعیت خاص جغرافیایی دشوار بسیار دشوار بود، اما این مساله جلوی پیشروی ارتش سوریه را نگرفت و ارتش سوریه کوه ها و رودها و جنگل ها را پشت سر نهاد تا بتواند این تپه ها را آزاد کند. فرماندهان نظامی سوریِ موجود در منطقه تاکید کردند که در آستانۀ پاکسازی کامل حومه شمالی لاذقیه هستند.
یکی دیگر از افسران سوری اظهار داشت: آزادسازی این تپه ها و تحت کنترل گرفتن این کوه ها پیامی برای همگان است که فرزندان سوریه، اجازه دست درازی به هیچ کس نمی دهند و نخواهند گذاشت حتی یک تپه در دست متجاوزان باشد.
یک سرباز سوری نیز به خبرنگار العالم گفت: به امید خدا پایداری خواهیم کرد و حتی یک گام هم عقب نخواهیم نشست و در راه وطن، جان را هم فدا خواهیم کرد.

بر این اساس و با توجه به سیطرۀ ارتش سوریه بر این تپه های راهبردی، مناطق گسترده ای از ریف اللاذقیه، در دیدرس و تیررس ارتش سوریه قرار گرفت و به این ترتیب، عرصه بر هرگونه تحرک گروه های مسلح تنگ خواهد شد و امکان امدادرسانی به آنان تا آن سوی حومه ادلب از بین می رود و این مساله، خط دفاعی ارتش سوریه در این کوه ها را تقویت می کند.

26

پربیننده ترین خبرها