بسیج مردمی: به جنگنده‌ ائتلاف نیازی نداریم

بسیج مردمی: به جنگنده‌ ائتلاف نیازی نداریم
پنج‌شنبه 11 تير 1394 - 20:25

سخنگوی نیروی داوطلب مردمی عراق با بیان اینکه این نیروها نیازی به عملیات هوایی جنگنده های ائتلاف آمریکا ندارند، اعلام کرد خبر آزادی کامل پالایشگاه بیجی از اشغال داعش در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از پایگاه السومریه " احمد الاسدی " درنشستی خبری گفت: ما در مدیریت عملیات خود به جنگنده های ائتلاف بین المللی نیاز نداریم و تصمیم گیری درباره مشارکت یا عدم مشارکت نیروهای ائتلاف دراین عملیات به عهده فرمانده کل نیروهای مسلح عراق است.

الاسدی افزود که هنوز بخشی از پالایشگاه بیجی تحت کنترل و اشغال دشمن است اما بخش عمده آن، تحت کنترل نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای مسلح عراقی است.

وی افزود که در روزهای آینده، خبر آزادسازی کامل پالایشگاه بیجی را از اشغال داعش اعلام خواهیم کرد.

الاسدی تأکید کرد: به اهالی فلوجه می گوییم هر کسی که درجریان این عملیات از دشمن حمایت نکند، تلاش می کنیم تا او را از هر خطری طی این عملیات دور کنیم.

وی تصریح کرد: تروریست های داعش تلاش می کنند از شهروندان به عنوان سپرهای انسانی استفاده کنند و ما از جان های خود به عنوان سپر انسانی استفاده می کنیم تا هیچ یک از شهروندان در فلوجه یا مناطق دیگر ، اذیت نشوند و آسیب نبینند.

الاسدی گفت: اغلب نیروهای داوطلب مردمی حقوق خود را به طور منظم دریافت می کنند، و تاخیر در پرداخت حقوق برخی از آنان به مسائل اداری باز می گردد.

وی درباره خبرهای مربوط به وجود اختلافات میان مسؤولان نیروهای داوطلب مردمی با برخی از تشکیلات نیروهای مسلح گفت که هیچ اختلاف یا اشکالی بین نیروهای بسیج مردمی و گروه های مقاومت وجود ندارد.

الاسدی تصریح کرد که هیچ گروهی از مشارکت درعملیات منع نشده است و توزیع ماموریت های عملیاتی براساس تقسیم جغرافیایی یگان ها و براساس طرح حساب شده است.

الاسدی عملیات درصلاح الدین را به علت همکاری گسترده با عشایر قابل توجه توصیف و تاکید کرد، تجربه صلاح الدین درالانبار بار دیگر تکرار می شود.

وی درپایان گفت که آمادگی های مقدماتی برای آزادسازی موصل ادامه دارد و نبرد آزادسازی این شهر نزدیک خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها