داعش شبکه روسی زبان راه اندازی کرد

داعش شبکه روسی زبان راه اندازی کرد
دوشنبه 22 تير 1394 - 15:13

روزنامه گاردین نوشت: گروه تروریستی داعش با گسترش فعالیتهای تبلیغاتی خود، یک شبکه روسی زبان را راه اندازی کرده و اکنون نفوذ بیشتری را در جمهوری های شوروی سابق به دست آورده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه گاردین با اشاره به ظهور یک شبکه روسی زبان جدید به نام "فرات مدیا" با صفحاتی در سایتهای تویتر، فیسبوک و تمبلر می گوید این گروه تروریستی با استفاده از این شبکه اعلام کرده است ولایتی را در شمال قفقاز در داخل خود فدراسیون روسیه تأسیس کرده است.

داعش نیز فیلمی را –به طور بسیار حرفه ای – درباره "وحدت مجاهدان در قفقاز" تهیه و منتشر کرده است. این فیلم شامل گفتگوهایی با عناصر مسلح در عراق و سوریه است که به زبان روسی صحبت می کنند.

در این سایت دهها نوار ویدیویی قرار داده شده است که قابل دانلود می باشند.
سایت شبکه الجزیره قطر به نقل از گاردین تأکید کرد: سایت الفرات که تأسیس آن در پنجم ژوئن اعلام شد، شامل ترکیبی از نوار های ویدیویی و پیامهای تحریک آمیز به زبان روسی است که در عراق و سوریه ضبط شده اند.
مرکز مطالعات بروکینگر در اواخر سال 2014 اعلام کرده بود که با وجود اعمال محدودیت بر حسابهای داعش در تویتر و فیسبوک، اما این گروه مطالب تحریک آمیز بسیاری را از این طریق منتشر کرده است.
گاردین در ادامه می گوید: اینکه این عناصر تروریستی روسی زبان در سوریه دست به تبلیغات بزنند چیز تازه ای نیست بلکه نکته اینجاست که با بروز و رشد بخش روسی زبان، روند فعالیتهای تبلیغاتی داعش پیوسته فنی تر و حرفه ای تر می شود.
گاردین خاطرنشان می کند که هدف اصلی داعش از تأسیس شبکه الفرات، جذب عناصر جدید روس زبان است چه از روسیه ـ به خصوص شمال قفقازـ  و چه هر جای دیگر از جمهوریهای سابق به ویژه آسیای مرکزی.
این روزنامه در ادامه افزود: هدف مهم دیگر داعش ایجاد پلهای ارتباطی ایدیولوژیک بین عناصر مسلح در سوریه و عراق و کسانی است که همچنان در شمال قفقاز به سر می برند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها