فشار ترکیه و عربستان برای اشغال سریع دو شهر سوری

فشار ترکیه و عربستان برای اشغال سریع دو شهر سوری
شنبه 3 مرداد 1394 - 14:44

تحولات اخیر بین المللی و منطقه ای موجب شده است که عربستان و ترکیه فشار بر گروه های مسلح جهت تصرف هرچه سریعتر دو شهر در حومه ادلب را افزایش دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نزدیک به یکی از سرکردگان جیش الفتح، به "شبکة اخبار الفوعه و کفریا" خبر دادند که عربستان و ترکیه می خواهند با تصرف الفوعه و کفریا، که 40 هزار شیعه در آن زندگی می کنند، به ارتش سوریه و حزب الله که در حال کامل کردن ِ پیروزی های خود در الزبدانی هستند، ضربه بزنند.

این منابع تأکید کردند که در پی تحولات بین المللی صورت گرفته به ویژه توافق هسته ای به دست آمده بین ایران و 1+5 ؛ سازمان های اطلاعات عربستان سعودی و ترکیه، سرکردگان تشکل موسوم به "جیش الفتح" را تهدید کردند در صورتی که فورا دو منطقۀ تحت کنترل حومۀ شمالی ادلب را اشغال نکند، کمک های مالی و نظامی به این گروه را متوقف خواهند کرد.

این منابع تاکید کردند که اگر این دو منطقه اشغال شوند، حملات هوایی دولت سوریه به مناطق تحت اشغال جیش الفتح در ادلب و حومه آن پایان خواهد یافت و مردم این مناطق، دولت سوریه را به شدت تحت فشار قرار خواهند گذاشت.

این در حالی است که در چهار روز گذشته، کمیته های مردمی سوری در الفوعه و کفریا، چندین حملۀ خشونت بارِ تروریست ها را متوقف کردند.

روز گذشته، خشونت بارترین درگیری در مدت چهار سال پیش در این منطقه اتفاق افتاد و تروریست ها، علیرغم تحمل شکست های متوالی، با انواع گلوله های توپ و خمپاره و موشک از همه سو به این منطقه حمله ور شده و خودروهای بمب گذاری شده شان را منفجر کردند.

طی حملات چند روز پیش دستکم 1000 گلوله خمپاره و موشک و کپسول گاز به الفوعه و کفریا شلیک شد.

گفتنی است که فرماندهی مشترک عملیات حمله به کفریا و فوعه، توسط ساکنان منطقه بنش صورت می گیرد که از اعضای گروه های داعش و جبهه النصره هستند.

طاها اسعد فلاحه، سخنگوی داعش و ابومحمد الجولانی از سرکردگان سابق القاعده هر دو از اهالی شهر بنش هستند و با شماری از سران سابق این شهر تماس گرفتند و آن ها را به عنوان امیرانی بر این منطقه منصوب کردند، این افراد با گروه های مسلح این شهر در ارتباطند.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها