شماری از ماموران آمریکایی بلک واتر در یمن کشته شدند

شماری از ماموران آمریکایی بلک واتر در یمن کشته شدند
چهارشنبه 18 آذر 1394 - 14:30

شماری از ماموران شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی "بلک واتر" در حمله نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن از پا درآمدند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت خبری "العهد"، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در 24 ساعت گذشته دستاوردهای نظامی مهمی کسب کردند.
در همین خصوص  شش مزدور کلمبیایی و فرمانده استرالیایی آنها در جریان نبرد با نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در جبهه تعز کشته شدند.
یک منبع نظامی گفت که این مزدوران کلمبیایی با فرمانده خود در منطقه العمری در تعز کشته شدند.
منابع نظامی همچنین از کشته شدن هفت مزدور خارجی و فرمانده انگلیسی آنها خبر دادند. همه این کشته ها درچارچوب شرکت بلک واتر آمریکایی کار می کردند که فرماندهی متجاوزان سعودی آنها را برای نفوذ در جبهه های نبرد به خدمت گرفت زیرا نیروهای ائتلاف سعودی و شبه نظامیان القاعده و عناصر حزب اخوانی الاصلاح که هم پیمان سعودیها در داخل یمن هستند، نتوانستند هیچ گونه پیشروی مهمی را در جنوب به سمت شهر تعز داشته باشند؛ خصوصا از طریق مناطق الوزاعیه، الشریجه و اردوگاه العمری که به گورستان خودروهای ائتلاف متجاوزان و شبه نظامیان آنها تبدیل شده است.
شرکت بلک واتر سابقه جنایتکارانه ای دارد و اعدام ها و جنایت های وحشیانه متعددی در عراق انجام داده است. ارتش آمریکا از این شرکت برای اجرای ماموریت های امنیتی پلید در جریان جنگ با عراق استفاده کرد، که در پی آن شماری از شهروندان عراقی قربانی شدند.
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن محل تجمع نیروها و خودروهای نظامی سعودی در چند پایگاه نظامی ارتش سعودی در دو منطقه جیزان و عسیر را گلوله باران و موشک باران کردند.

پربیننده ترین خبرها