اذعان سازمان ملل به نقض آتش بس هنگام مذاکرات یمن

اذعان سازمان ملل به نقض آتش بس هنگام مذاکرات یمن
سه شنبه 1 دی 1394 - 23:00

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن تأکید کرد: بسیاری از موارد نقض آتش بس در این کشور در دوره برگزاری مذاکرات صلح این کشور در سوییس اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اسماعیل ولد الشیخ" فرستاده ویژه سازمان ملل با ارائه گزارشی درباره مذاکرات سوییس به شورای امنیت گفت: مذاکرات صلح بین طرف های یمنی همچنان در آغاز راه است و بحران بی اعتمادی شدیدی بر طرفین حاکم است.
ولد الشیخ با اشاره به اینکه مذاکرات نشان دهنده، دودستگی شدیدی میان طرف های یمنی است تأکید کرد: ما خواستار آتش بسی تأثیرگذارتر هستیم.
مذاکرات گروه های یمنی که از سه شنبه 24 آذر گذشته در سوئیس آغاز شده بود روز یکشنبه 29 آذر به پایان رسید و طرفین برای برگزاری جلسه بعدی گفت وگوها در یک کشور افریقایی در تاریخ ۱۴ ژانویه (24 دی) آینده توافق کردند.

گفته می شود اتیوپی میزبان دور بعدی مذاکرات گروه های یمنی خواهد بود.
مذاکرات مذکور درباره توقف جنگ و ارسال کمک های انسانی بود، که به علت نقض آتش بس با موفقیت چندانی همراه نشد.
اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل در امور یمن در کنفرانس خبری پس از پایان مذاکرات صلح یمن در برن سوییس گفت: از همه طرف های درگیر در یمن خواستیم آتش بس در این کشور را از سربگیرند و به آن پایبند باشند.
وی درباره دستاوردهای این نشست گفت: در این نشست درباره ارسال کمک های دارویی و انسان دوستانه و آزاد شدن زندانی ها و بازداشتی های یمنی توافق شد. همچنین قرار شد یک کمیته تماس میان گروه های درگیر تشکیل شود تا تحت نظارت سازمان ملل فعالیت کند.
 

پربیننده ترین خبرها