چهلمین روز شهادت غضنفر رکن آبادی+فیلم

پنج‌شنبه 17 دی 1394 - 21:40

العالم - مراسم چهلمین روز شهادت مرحوم غضنفر رکن آبادی عصر امروز (پنج شنبه) در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم غضنفر رکن‌آبادی دیپلمات ایرانی که در فاجعه منا به شهادت رسید، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، علی اوحدی رییس سازمان حج و زیارت، حسین شیخ الاسلام مشاور بین الملل رییس مجلس، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین علی پناهیان و تعدادی از مسئولین و کارکنان وزارت امور خارجه حضور داشتند.

«غضنفر رکن‌آبادی» سفیر ایران در لبنان در سال 1345 در قم متولد شد و تحصيلات عاليه خود را در دانشگاه امام صادق(ع) و لبنان طي كرد. وی با حكم منوچهر متكی وزير اسبق امور خارجه كشورمان به سمت سفير جمهوری اسلامي ايران در لبنان منصوب و از سال 1389 تا اردیبهشت 1393 به عنوان سفیر در اين كشور خدمت کرد.

رکن آبادی در مراسم حج امسال به دلیل بی‌کفایتی حکام سعودی در فاجعه منا مفقود شد.

در ابتدا زمزمه‌هایی مبنی بر ربوده شدن سفیر سابق ایران در لبنان مطرح بود و حتی رسانه‌های سعودی مدعی شده بودند چنین فردی وارد عربستان نشده، اما وزارت خارجه با انتشار گذرنامه رکن آبادی و مهرهای ورود او به عربستان اعلام کرد که سرنوشت او را پیگیری خواهد کرد.

اما برخی منابع از دفن غیرقانونی او توسط عربستان خبر دادند و در نهایت با پیگیری‌های فراوان پیکر مرحوم رکن آبادی پس از انجام آزمایش‌های دی.ان.ای و تطبیق شواهد و تصاویر شناسایی شد و طی تشریفاتی به کشور باز گردانده شد.

پربیننده ترین خبرها