اسیر فلسطینی در آستانه نابینایی در حبس انفرادی+فیلم

شنبه 14 فروردين 1395 - 21:37

رام الله، (العالم) ـ "شکری خواجا" یکی از اسیران فلسطینی در حبس انفرادی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، به سبب بی‌توجهی پزشکی عمدی این رژیم، از بیماری های متعددی رنج می‌برد و در معرض فقدان بینایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار العالم از رام الله، ده ها اسیر فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر قدس از حبس انفرادی به عنوان یکی از بدترین و سخت ترین شکنجه ها رنج می کشند؛ شکری خواجا یکی از این اسیران است که در حبس انفرادی، به دلیل بی توجهی پزشکی عمدی رژیم اشغالگر قدس، در معرض از دست دادن بینایی خود است. 

"ام ساجده" حتی یک لحظه را بدون فکر کردن به همسرش شکری خواجا سپری نمی کند، فردی که نظامیان رژیم صهیونیستی سه سال پیش بازداشتش کردند و سپس از یک سال و نیم پیش وی را با حبس انفرادی غافلگیر کردند.

خانواده شکری خواجا که از فرزند خود بی اطلاع هستند، لحظات دشواری را می گذرانند؛ زیرا هیچ راهی برای تماس با وی ندارند و ملاقات فرزندشان کاملا ممنوع است؛ خواجا که از بیماری های متعددی رنج می برد، اینک در سایه بی توجهی رژیم صهیونیستی به وضعیت سلامت وی، در معرض فقدان بینایی اش است.

ام ساجده در گفت وگو با خبرنگار العالم می گوید: وضعیت شکری بسیار بد است و وضعیت ما بدتر؛ زیرا ما همواره به او فکر می کنیم و نگرانش هستیم.

صلاح خواجا پسر عموی شکری خواجا نیز خاطرنشان کرد که به سبب حبس انفرادی وی به تدریج در حال از دست دادن بینایی اش است؛ وی همچنین از درد در ناحیه کمر رنج می برد و وضعیت سلامتش بسیار نگران کننده است.

سیاست حبس انفرادی رژیم اشغالگر قدس به منظور سرخورده کردن اسیران فلسطینی و تخریب روحیه آنها در وهله اول علیه رهبران جنبش اسیر فلسطینی اعمال می شود... بیش از 14 اسیر فلسطینی در حبس انفرادی در زندان های رژیم اشغالگر بسر می برند، بدون آنکه کسی به این فاجعه توجهی کند.

"عبدالعال عنانی" مدیر کل باشگاه اسیر فلسطینی در این باره می گوید، ما بارها توجه جامعه جهانی را به مسایل و مشکلات اسرای خود معطوف کردیم، اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.

گویی که داستان رنج و سختی اسرای فلسطینی پایانی ندارد.... گویی که ظلم و ستمگری رژیم صهیونیستی در داخل زندان ها برای این اسرا کافی نبود تا اینک سیاست حبس انفرادی زندگی را از آنها سلب کند.

7- 210- 201

پربیننده ترین خبرها