گزارش محرمانۀ 11 سپتامبر پس از 15 سال منتشر شد

گزارش محرمانۀ 11 سپتامبر پس از 15 سال منتشر شد
جمعه 25 تير 1395 - 23:22

دولت آمریکا پس از 15 سال گزارش محرمانۀ حملات 11 سپتامبر را منتشر کرد. بسیاری منتظر انتشار این گزارش بودند تا از زوایای پنهان ارتباط عربستان با این حوادث آگاه شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد که سازمان اطلاعات آمریکا کار بررسی 28 صفحه گزارش محرمانۀ حملات 11 سپتامبر را بدون یافتن دلیلی بر دست داشتن عربستان در این حملات به پایان رسانده اند.
ارنست افزود این 28 صفحه که روز جمعه به کنگرۀ آمریکا ارسال می شود، موضع دولت آمریکا را اثبات می کند که از مدتی پیش تأکید می کند که عربستان نقش مستقیم یا هر نوع همدستی در جریان این حملات نداشته است.
در مدت اخیر، درخواست های زیادی برای علنی کردن این گزارش تا پیش از پایان ریاست جمهوری اوباما مطرح شده بود. این گزارش در 15 سال گذشته محرمانه مانده بود.
مقامات آمریکایی در حالی عربستان را از هر گونه نقشی در حوادث یازده سپتامبر تبرئه می کنند که پیش از این شمار زیادی از شخصیت های سیاسی و امنیتی آمریکا – که برخی از آنان در تهیۀ گزارش حوادث 11 سپتامبر نیز مشارکت داشته اند – تأکید کرده اند که برخی مسئولان دولتی و نهادهای حکومتی عربستان در این حملات دست داشته اند.
حال باید منتظر ماند و واکنش های داخلی آمریکا و نیز محافل بین المللی را به این گزارش و تبرئۀ عربستان از هر گونه ارتباط با تروریسم به نظاره نشست.
 

پربیننده ترین خبرها